Artykuł sponsorowany

O wymianie rozrządu na pasku - Korczyński Regeneracja, napawanie, szlifowanie wałów korbowych

O wymianie rozrządu na pasku - Korczyński Regeneracja, napawanie, szlifowanie wałów korbowych

Rozrządy samochodowe produkowane są w dwóch modelach. Pierwszym są bardzo wytrzymałe, ale i drogie łańcuchowe, a drugie stanowią te na pasku. Wyróżniają się one stosunkowo wysoką jakością oraz niską ceną, co sprawia, że to właśnie one są najczęściej montowane w samochodach. Kierowcy muszą jednak pamiętać o tym, by okresowo wymieniać je na nowe. O tym, kiedy trzeba zgłosić się z rozrządem do serwisu, opowiada specjalista z Korczyński Regeneracja, napawanie, szlifowanie wałów korbowych.

Czym jest rozrząd paskowy i dlaczego należy go wymieniać?

Rozrząd paskowy to bardzo ważny podzespół samochodu, który odpowiada za właściwe sterowanie podzespołami auta odpowiedzialnymi za dostarczanie do jednostki napędowej dawek paliwa. Element ten uczestniczy też w usuwaniu spalin oraz w synchronizacji pracy układów korbowo-tłokowego i sterowania zaworami. Jeśli chodzi o konstrukcję rozrządu, składa się on na pasek, rolkę napinacza, rolkę prowadzącą, pompę wodną oraz inne pomniejsze akcesoria zestawu. Dlaczego podzespół ten wymaga zaś wymiany?

Rozrządy z paskiem w trakcie pokonywania kolejnych kilometrów zużywają się. Ząbki pasków wycierają się, tracąc stabilność na rolkach, a także stwarzając zagrożenie zerwania.To podczas jazdy może doprowadzić nawet do zniszczenia zaworów, tłoków i wykrzywienia prowadnic oraz korbowodów. Niekiedy nawet uszkodzona zostaje głowica silnika. Wymiana rozrządu według wskazań producentów i mechaników jest zatem niebywale ważna dla każdego kierowcy.

                                                   – mówi specjalista z Korczyński Regeneracja, napawanie, szlifowanie wałów korbowych.

Kiedy trzeba wymieniać rozrząd paskowy na nowy?

Rozrządy paskowe zawsze mają określoną przez ich producentów żywotność. Specjalista z Korczyński Regeneracja, napawanie, szlifowanie wałów korbowych rekomenduje, by stawiać się w serwisie jednak znacznie wcześniej, czyli po około 100-120 tysiącach przejechanych kilometrach. Poziom wyeksploatowania pasku rozrządu może być bowiem różny w zależności od modelu auta, jakości podzespołu, a nawet stylu jazdy kierowcy. Interwał serwisu jest zatem różny, a jak polecają mechanicy, lepiej jest wymienić rozrząd szybciej, niż narazić silnik na uszkodzenie i drogą naprawę. Kiedy jeszcze należy myśleć o zakupie nowego podzespołu?

Do specjalistów warto zgłosić się na wymianę rozrządu również po zakupie używanego samochodu, zwłaszcza jeśli jest to auto pochodzące spoza Polski. Tylko wtedy kierowca może mieć pewność, iż w jego samochodzie pracować będzie niezużyty pasek.

Na czym polega wymiana rozrządu na pasku?

Wymiana rozrządu na pasku to wieloetapowy proces, który mogą wykonać tylko mechanicy wyposażeni w odpowiedni sprzęt. Nigdy nie należy podejmować takich prac na własną rękę. Obecnie specjaliści, tacy jak Korczyński Regeneracja, napawanie, szlifowanie wałów korbowych szybko, precyzyjnie i tanio wymienią rozrząd. Odbywa się to w następujących etapach:

  1. Zdemontowanie obudowy starego rozrządu.

  2. Odkręcenie śruby rolki napinającej starego rozrządu.

  3. Zdemontowanie rolki napinającej i prowadzącej.

  4. Montaż nowych rolek.

  5. Ustawienie we właściwej pozycji wału korbowego. 

  6. Wymiana paska rozrządu.

  7. Wymiana pompy wodnej i pozostałych elementów rozrządów. 

  8. Złożenie obudowy nowego rozrządu.

  9. Wykonanie testu sprawności.

Profesjonalne usługi związane z silnikiem

Korczyński Regeneracja, napawanie, szlifowanie wałów korbowych specjalizuje się w naprawie i regeneracji wałów korbowych. Wśród nich znajduje się napawanie, szlifowanie, prostowanie oraz wyważanie wałów korbowych. Dodatkowo firma zajmuje się regeneracją końcówek wału korbowego pod koło pasowe - klin, wymianą rozrządu, wytaczaniem łoży głównych bloku, planowaniem powierzchni bloku oraz szlifowaniem i polerowaniem cylindrów. Klienci mogą również skorzystać z usług takich jak wstawianie tulei cylindra, składanie układów tłokowo-korbowych, regeneracja głowic, sprawdzenie szczelności głowicy, planowanie głowicy czy regeneracja korbowodu. Firma oferuje także regenerację regenerację bieżni do łożyska.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz