Artykuł sponsorowany

Neony – reklama ze szlachetną duszą

Neony – reklama ze szlachetną duszą

Promocja własnej firmy, sklepu, kawiarni lub innej działalności, bądź konkretnego produktu, to niełatwe zadanie, które może być realizowane w różnoraki sposób. Niestety we współczesnym gąszczu rozmaitych ofert trudno przebić się z własną propozycją. Potrzebna jest duża doza oryginalności i pomysłowości, by udało się wyróżnić na tle konkurencji. Dlatego też warto w tego typu działaniach rozważyć zastosowanie neonów, stanowiących jedną z najbardziej eleganckich i stylowych odmian reklamy.

Krótka historii neonów

Wydawać by się mogło, że reklamy neonowe to stosunkowo młody wynalazek. Nic bardziej mylnego, gdyż już pod koniec pod koniec XVII wieku francuski astronom Jean Picard odkrył, że przepływający prąd może powodować wytworzenie zielonego światła w rurce wypełnionej rtęcią. Od połowy XIX wieku rozpoczęto przeprowadzać eksperymenty polegające na pokrywaniu rurek neonowych różnego rodzaju powłokami chemicznymi, co można uznać za początki dzisiejszych luminoforów. Natomiast odkrycie zjawiska świecenia niektórych gazów skupionych pod niskim ciśnieniem rozpoczęło nowy etap w historii neonów. W latach 1893 - 1910 po raz pierwszy zastosowano elementy wypełnione azotem
i dwutlenkiem węgla. Niemniej jednak pierwsze neony, które mogły być wytwarzane na skalę przemysłową, wykorzystujące rtęć i gaz szlachetny, wykonał francuski uczony Georges Claude w 1910 roku. Lata pięćdziesiąte i sześćdziesiąte wieku XX to okres zmniejszenia popularności tego typu rozwiązań, gdyż to właśnie wtedy pojawiły się pierwsze lampy fluorescencyjne. Niemniej jednak największy rozwój przemysłu reklam neonowych to lata 1970-1990, kiedy to dostępna technologia sprawiła, że produkcja neonowych reklam świetlnych umożliwiła wytwarzanie produktów charakteryzujących się, niespotykaną przy innych źródłach oświetleniowych, trwałością i estetyką.
Reklamy neonowe zmieniły także oblicze miast w niepodległej Polsce, zwłaszcza Warszawy. Pierwszy neon w Warszawie zapłonął w 1926 roku – była to dachowa reklama browaru "Haberbusch i Schiele" umieszczona na willi Marconiego na skrzyżowaniu Marszałkowskiej
i alej Jerozolimskich.

Współczesne reklamy neonowe

We współczesnych reklamach neonowych, produkowanych przez firmy takie jak Arie Przedsiębiorstwo Wielobranżowe, poszczególne gamy kolorystyczne osiąga się poprzez zastosowanie różnych kombinacji gazów szlachetnych. Najczęściej jest to neon albo argon. Zdarzają się również rurki wypełnienia innymi gazami: ksenonem, kryptonem, helem, dwutlenkiem węgla, freonem. Warto przy tym pamiętać, że reklamy tego typu mogą być kształtowane w dowolne formy, co sprawia, że znajdują one zastosowanie w wielu dziedzinach naszego życia. Każda z rurek neonowych zakończona jest elektrodą, co pozwala na łączenie szeregowe kolejnych neonów lub podłączenie ich do transformatora. Technologia łączenia ze sobą wielu rurek szklanych sprawia, że możliwa jest produkcja neonu o dowolnym kształcie oraz rozmiarze. Sam czas świecenia reklamy tego typu zależy od wielu czynników. Należą do nich czystość gazu szlachetnego użytego w lampie, dobór odpowiednich transformatorów oraz ich jakość czy technologia produkcji. Warto jednak zwrócić uwagę, że neony należą do produktów, które są energooszczędne i mogą aktywnie służyć nawet kilkadziesiąt lat.

Reklama przyciągająca wzrok

Nie da się ukryć, że neony stanowią piękne źródło światła, a fakt, że można je kształtować dosłownie w dowolny sposób, sprawia, że mają one zastosowanie w szeregu branż,
a szczególnie w reklamie. Ten typ marketingu pozwala na osiągnięcie bardzo estetycznych oraz niepowtarzalnych wykończeń budynków, oryginalnych szyldów, tablic lub oznakowań. Wykonane w tej technologii reklamy świetlne to także element, który doskonale będzie prezentować się w zróżnicowanych wnętrzach – od starych kamienic i loftów po nowoczesne biurowce. Warto również zaznaczyć, że jest to forma reklamy doskonale widoczna niemal
w każdych warunkach atmosferycznych, zarówno w nocy, jak i w dzień, a dzięki użyciu różnych charakterystycznych kształtów i kolorów można uzyskać wyjątkowe efekty wizualne, które z pewnością przyciągną uwagę klientów.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz