Stojaki i prezentery – jak wyeksponować wybrane produkty ?
Osoby pracujące w sprzedaży detalicznej doskonale wiedzą, że powiedzenie „reklama dźwignią handlu” nie jest przypadkowe. Produkty reklamowane i odpowiednio wyeksponowane częściej trafiają do koszyków zakupowych. Z tego względu nie powinno dziwić, że zarówno w dużych sieciach, jak i osiedlowych sklepikach korzysta się ze stojaków i prezenterów. To jednak nie jedyne miejsca, w których można spotkać takie formy ekspozycji. Oprócz towarów, można na nich eksponować materiały reklamowe.
Jakie stojaki oferują producenci?
Firm zajmujących się produkcją reklam oraz stojaków reklamowych jest wiele. Przykładowo przedsiębiorcy z Wrocławia mogą skorzystać z oferty firmy Adplex Mariusz Bil. Aby wybrać stojaki lub prezentery, warto wiedzieć, jakie modele są dostępne. Najczęściej firmy zajmujące się produkcją takich wyrobów proponują m.in.:
- stojaki półkowe – są dostępne w różnych kształtach i formatach, można na nich eksponować m.in. owoce i warzywa, chipsy, gazety oraz pocztówki,
- stojaki typu koszyk – najczęściej wkłada się do nich pieczywo oraz ciasta,
- stojaki z zawieszkami – często można je spotkać przy kasach, umieszcza się na nich np. karty telefoniczne czy cukierki w paczkach.
Stojaki i prezentery są dostępne w wersji podłogowej i ściennej. Pierwsze można ustawić w dowolnym miejscu, te drugie zaś idealnie nadają się do zagospodarowania przestrzeni np. ponad chłodniami czy lodówkami.
Gdzie mają zastosowanie stojaki i prezentery?
Najczęściej stojaki i prezentery można zauważyć w sklepach – tam służą one do wyeksponowania wybranych produktów. Ich zastosowanie jest jednak szersze. Ze stojaków bardzo często korzystają m.in.: biura podróży, firmy usługowe czy nawet uczelnie – umieszcza się na nich katalogi, ulotki czy inne materiały reklamowe.
Poza sklepami, stojaki reklamowe można spotkać również na ulicach miast, np. podczas wystaw. Z prezenterów korzystają także sezonowi przedsiębiorcy, którzy sprzedają towary na ulicznych straganach.
Stojaki i prezentery – kto je zamawia?
Właściciele sklepów rzadko składają zamówienie na stojaki i prezentery reklamowe. Najczęściej konstrukcje te trafiają do producentów żywności. Zakupione stojaki można dowolnie obkleić materiałami reklamowymi i w ten sposób dodatkowo wyróżnić swoje produkty wśród innych. Zapotrzebowanie obejmujące tysiące sztuk prezenterów dotyczy dużych biur podróży, które posiadają swoje placówki w różnych miastach. Mniejsze zamówienia pochodzą od uczelni, urzędów, szkół czy firm usługowych, które wykorzystują stojaki na własne potrzeby.