Artykuł sponsorowany

Naprawa tylnej belki. Przebieg procesu

Naprawa tylnej belki. Przebieg procesu

Komfort jazdy samochodem zakłócają zgrzyty, trzaski, obniżony poziom auta lub nadmierne pochylenie kół? Jeżeli takie objawy zaobserwowałeś w pojeździe marki Renault, Peugeot lub Citroen, to prawdopodobnie świadczą one o uszkodzeniu tylnej belki. Co to oznacza w praktyce? I z jak poważnym problemem przyjdzie Ci się zmierzyć? Dowiesz się z naszego tekstu.

Uszkodzenie tylnej belki w samochodach francuskich marek daje dość jednoznaczne objawy. Trudno je zbagatelizować, ponieważ jazda staje się niekomfortowa, a często wręcz niemożliwa. Luzy, które powstają na osi, ocieranie kół o nadkola czy obniżenie poziomu auta stanowią skuteczną motywację do odwiedzenia dobrego warsztatu, który zajmuje się diagnostyką i naprawą uszkodzeń tego rodzaju, np. EM-KA Auto. Okazuje się, że regeneracja tylnej belki jest możliwa, a co więcej opłacalna.

Uszkodzenia tylnej belki

Problem związany z tą częścią pojazdu dotyka tylko właścicieli aut Peugeot, Renault oraz Citroen. Dlaczego w ogóle do tego dochodzi? Tylna belka ulega uszkodzeniom w wyniku:

  • korozji będącej efektem działania wilgoci i innych szkodliwych czynników atmosferycznych,
  • złej jakości dróg (dziury, koleiny),
  • normalnej, codziennej eksploatacji pojazdu, który jest narażony na kontakt z kurzem, błotem, solą.

Trzaski, stukoty, piszczenie, pochylenie pojazdu i pozostałe objawy, które mogą wskazywać na uszkodzenie tylnej belki, powinny zostać skonsultowane ze specjalistami tak szybko, jak jest to możliwe. Im szybsza reakcja, tym większa szansa na udana regenerację części, bez konieczności wymieniania jej na nową.

Naprawa tylnej belki

Zakres prac związanych z naprawą tylnej belki zależy przede wszystkim od skali problemu i modelu samochodu. Dlatego najlepiej powierzyć to zadanie specjalistom, którzy zajmują się wyłącznie pojazdami francuskich marek.

Po zdiagnozowaniu problemu z zawieszeniem przystępują oni do pracy. Można podzielić ją na kilka etapów w zależności od modelu samochodu i belki, jaka się w nim znajduje. Zazwyczaj fachowcy zaczynają od skontrolowania oraz wyczyszczenia podzespołów, a następnie przystępują do wymiany uszkodzonych elementów. Niekiedy zakres prac ulega rozszerzeniu o dodatkowe czynności, które dotyczą innych części — łezki mocującej drążek stabilizatora, czopów, uszczelniaczy, wieloklinów, poduszek czy gniazd łożysk.

Jak widzisz, jest sporo podzespołów, których uszkodzenie może powodować nieprawidłową pracę tylnej belki skrętnej. Regeneracja to szansa na poprawę komfortu oraz bezpieczeństwa jazdy, a także alternatywa dla droższej wymiany części na nową.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz