Materiał Partnera

Remont silnika – na czym polega i kiedy się go przeprowadza?

Remont silnika – na czym polega i kiedy się go przeprowadza?

Remonty silników nie tylko dotyczą starszych pojazdów, ale tych nowych, które były w nieodpowiedni sposób eksploatowane. Usterki i większe uszkodzenia jednostki napędowej mogą przydarzyć się zatem każdemu kierowcy. Lepiej jest jednak remontować silnik niż stawiać na zakup nowego podzespołu. Na czym zatem polega remont silników i kiedy warto go przeprowadzić?

Remont częściowy, kapitalny i regeneracja

Remonty silników można podzielić na te częściowe, kapitalne, a także te zwane regeneracjami jednostek napędowych. W pierwszym przypadku ma się do czynienia głównie z wymianą pierścieni tłokowych, uszczelek, uszczelniaczy zaworowych, filtrów, świec zapłonowych oraz rozrządu. Oczywiście jednostka napędowa zalewana jest też świeżym i wysokiej klasy olejem silnikowym. W przypadku remontu kapitalnego zakres prac znacznie się poszerza. Mechanik może zaproponować szlif cylindrów i wału korbowego, wymianę tłoków i pompy wodnej, a także wymianę panewek i pasków klinowych. Czym zaś jest regeneracja silnika?

Regeneracją silnika jest sam proces wymiany oleju oraz systemów uszczelnień. Ważne jest wtedy również wykorzystanie nowych łożysk. Zabieg regeneracji jest zatem znacznie mniej skomplikowany od remontu częściowego i kapitalnego. Warto zatem wykonywać go okresowo dla utrzymania silnika w jak najlepszym stanie technicznym. O częściowe lub kapitalne remonty można zaś prosić specjalistów warsztatu DENYS VOSKOVETS, w którym wykonywane są naprawy wszystkich najważniejszych układów auta, od zawieszenia począwszy, na manualnych skrzyniach biegów kończąc.

Kiedy warto zdecydować się na remont silnika?

Remont silnika niezbędny jest wtedy, kiedy samochód ma problem z osiągnięciem odpowiedniego momentu obrotowego. Wskazaniem do remontu jest również częste gaśnięcie silnika, charakterystyczne wycie oraz podwyższone zużycie paliwa. O takiej kompleksowej usłudze można pomyśleć również w przypadku starszych aut.

Remont silnika może być też wymuszony przez awarie, które doprowadzają do uszkodzenia lub zniszczenia wielu elementów jednostki napędowej. Tak jest m.in. w przypadku nagłego zerwania paska rozrządu podczas jazdy. Może to spowodować rozległe uszkodzenia innych składowych całego układu silnikowego. Remont silnika jest też bezsprzecznie wskazany po stwierdzeniu wypalenia uszczelki nad głowicą czy przy pęknięciu części układu korbowo-tłokowego. Bez remontu nie mogą też obejść się silniki, które zostały zatarte.

Cena remontu silnika

Remont silnika może kosztować od około 2000 złotych do nawet kilkunastu. Cena przede wszystkim zależy od pojemności silnika, modeli i matki auta, a także zakresu wykonanych przez mechanika prac. Najdroższe w remontach są zaś jednostki napędowe z turbodoładowaniem. Wymagają one bowiem regeneracji zaworu EGR. Istotne jest również wymienienie lub serwisowanie układu Common Rail, czyli elektronicznie sterowanego systemu bezpośredniego wtrysku paliwa. 

Opracowanie:
Wrocław, Kleczkowska 52
tel. 730 586 741
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz