Artykuł sponsorowany

Naprawa opon wielkogabarytowych

Naprawa opon wielkogabarytowych

Opony wielkogabarytowe do takich pojazdów, jak tiry, samochody ciężarowe, ciągniki, kombajny, a także szeregu specjalistycznych maszyn budowlanych: dźwigów samochodowych (HDS) czy koparek, muszą spełniać wszystkie normy jakościowe, a także standardy bezpieczeństwa. To bowiem od opon w dużej mierze zależy funkcjonalność danej maszyny czy pojazdu. Opony wielkogabarytowe wyróżniają się na tle tych samochodowych wysoką ceną, dlatego podjęcie stałej współpracy z takim serwisem ogumienia jak ten prowadzony przez Ryszarda Kuliszewskiego pozwala na duże oszczędności. Naprawa opon to dzisiaj polecana praktyka w przypadku uszkodzeń ogumienia.

Certyfikowany zakład naprawy opon radialnych i diagonalnych

Jak znaleźć dobry zakład wulkanizacyjny? Ważne jest to, aby dany zakład posiadał certyfikację związaną z metodami naprawy ogumienia metodą na zimno i gorąco materiałami TECH Tire Repairs. W przypadku napraw opon wielkogabarytowych bardzo ważna jest jakość wykorzystanych produktów naprawczych, dlatego Serwis Ogumienia Ryszard Kuliszewski i inne firmy o podobnym profilu stosują materiały od sprawdzonych producentów. Materiały TECH Tire Reapirs wykorzystywane są między innymi do napraw opon bezdętkowych w technice na zimno. Najlepsze zakłady wulkanizacyjne oferują również naprawę innych rodzajów opon w technologii na gorąco.

Opony wielkogabarytowe OTR (Off-the-road)

Opony wielkogabarytowe do takich maszyn jak między innymi ładowarki, wozidła przegubowe, wozidła sztywnoramowe, dźwigi czy wózki kontenerowe muszą być odpowiednio przygotowane do trudnych warunków eksploatacji. Z tego względu producenci ogumienia do maszyn wzbogacają opony o grubsze ściany boczne oraz wzmocnione karkasy, które mają lepiej chronić je przed przebiciami i uderzeniami. Niestety nawet takie opony jak opony radialne MICHELIN XTRA DEFEND E4 (do wozidła przegubowego) czy opony diagonalne od najlepszego producenta (np. Bridgestone – producenta największych na świecie opon wielkogabarytowych, Michelin, Magana, Farmking czy Alliance) mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym. Ich naprawa jest jednak znacznie tańsza niż kupno nowych opon, dlatego wiele firm budowlanych czy transportowych podejmuje stałą współpracę serwisową z Ryszardem Kuliszewskim i jego zakładem wulkanizacyjnym w Prudniku.

Serwis opon bez odkręcania felg i technika TAP RAP

Serwisowanie opon wielkogabarytowych OTR wiąże się z koniecznością udania się na miejsce zepsucia maszyny specjalistów z dziedziny wulkanizacji. Czasem wymagają oni dostarczenia takiej maszyny do zakładu wulkanizacyjnego. Pozwala to na dokonanie napraw opon wielkogabarytowych bez odkręcania felg – opony demontowane są bezpośrednio z maszyny. Dzięki temu nie ma możliwości uszkodzenia szpilek czy śrub, a cały proces naprawy jest znacznie krótszy. Nie wszystkie pojazdy mogą być poddane serwisowi ogumienia w taki sposób. Zastosowania procedur standardowych wymagają między innymi koparki samobieżne i wozidła sztywnoramowe. Sama naprawa opon wielkogabarytowych przeprowadzana jest w takich zakładach jak Serwis Ogumienia Ryszarda Kuliszewskiego dzięki zastosowaniu tak zwanej techniki na gorąco (np. TAP RAP). To ona umożliwia wykonywanie napraw na barku lub ścianie bocznej opony, która poprzez odpowiednie wkłady naprawcze i procesy termiczne uzyskuje właściwości przypisane oponie nowej – materiał naprawczy idealnie wiąże się ze strukturą całej opony.

Oceń artykuł (3)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz