Artykuł sponsorowany

Najczęstsze awarie rozruszników wózków widłowych i ich naprawa z Lech-Car

Najczęstsze awarie rozruszników wózków widłowych i ich naprawa z Lech-Car

Rozrusznik to urządzenie spotykane we wszystkich pojazdach mechanicznych przemierzających polskie drogi. Obecny jest także w sprzęcie specjalistycznym, takim jak ciężki sprzęt górniczy czy budowlany. Stanowi niezbędny element powszechnie wykorzystywanych wózków widłowych. Jeśli działa poprawnie, uruchomienie pojazdu przebiega bez przeszkód. Po wykryciu problemów z rozrusznikiem można wymienić go na nowy, choć istnieje także możliwość regeneracji (naprawy) tego elementu. Serwisem tych urządzeń zajmuje się firma Lech-Car.

Uszkodzenie rozrusznika przez przegrzanie

Problem uszkodzonego w wózku widłowym rozrusznika – lub alternatora – jest na tyle często spotykany, że istnieją specjalistyczne warsztaty zajmujące się między innymi regeneracją, naprawą i wymianą tych elementów na nowe. Awarie rozruszników w wózkach widłowych następują bardzo często na skutek zwyczajnego przegrzania. Uszkodzony w ten sposób rozrusznik pracuje ze zbyt małą siłą, niepozwalającą na nadanie wałowi korbowemu wózka odpowiedniej prędkości, co uniemożliwia uruchomienie jego silnika. Rozrusznik to nic innego jak silnik prądu stałego, który przystosowany jest do pracy w krótkich okresach – zwykle do piętnastu sekund.

Jeżeli ten czas zostanie przekroczony, istnieje ryzyko przegrzania rozrusznika. Nie możemy także uruchomić go zbyt prędko po pierwszym załączeniu – najlepiej pozostawić rozrusznikowi przynajmniej dwie minuty na ochłodzenie się. Niedostosowanie do tych reguł jest bardzo częste w dużych firmach, gdzie rotacja operatorów wózków widłowych i większy stopień anonimowości sprawiają, że sprzęt nie jest traktowany należycie.

Jedną z tego typu placówek jest firma Lech-Car, oferująca serwisowanie, przeglądy i naprawy pojazdów omawianego typu. Co więcej, doświadczeni specjaliści z tego przedsiębiorstwa oferują swoim klientom również sprzedaż różnego rodzaju wózków widłowych. Dzięki ich pomocy przedsiębiorcy mogą dostosować parametry urządzenia do potrzeb danej firmy. Co więcej, Lech-Car oferuje także wynajem tych pojazdów, dlatego też z jego oferty mogą skorzystać również osoby, które chcą sprawdzić dany model wózka lub potrzebują go jedynie na krótki czas, w związku z czym jego zakup byłby niepotrzebnym wydatkiem.

Wadliwy elektromagnes w rozruszniku

Innym częstym typem awarii rozrusznika są te związane z wadami elektromagnesu. To właśnie ten element odpowiada za wytworzenie pola magnetycznego, którego zadaniem jest wprawienie elementów rozrusznika w ruch. Elektromagnes w rozruszniku ma także jeszcze jeden cel – przesuwa mechanizm sprzęgający w stronę zębnika, łącząc rozrusznik z kołem zamachowym silnika. Jeżeli elektromagnes się uszkodzi, do zazębienia nie może dojść, a rozrusznik staje się bezużyteczny. Elektromagnes mógł zostać uszkodzony już na etapie tworzenia rozrusznika w fabryce, a czasem niszczy się na skutek wysokich temperatur lub zanieczyszczeń.

Często występującym problemem jest również korozja rozrusznika wózka widłowego. Rdza niszczy nie tylko elementy podwozia i nadwozia, ale także instalacje elektryczne – w tym rozrusznik wózka widłowego, któremu wystarczy tylko odrobina wilgoci, by ulec temu niekorzystnemu zjawisku. Traci on wówczas swoje właściwości elektryczne i mechaniczne, dlatego konieczne jest zastosowanie odpowiednich osłon i zabezpieczeń. Jak widać, powodów awarii jest sporo, a ich naprawę lepiej zlecić specjalistom.

Opracowanie:
Dziemionna, Okrężna 21
tel. 605 785 517
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz