Artykuł sponsorowany

Marketing i reklama w małej firmie

Marketing i reklama w małej firmie

Reklama i marketing w małej firmie to bolączka większości przedsiębiorców, którzy zazwyczaj dysponują niewielkim budżetem i nierzadko także ograniczoną wiedzą odnośnie tych dziedzin. Warto jednak wiedzieć, że obszary te są niezwykle ważne i we współczesnym, bardzo konkurencyjnym świecie biznesu, pozwalają nam na wyróżnienie się z tłumu podobnych podmiotów.

Zadbaj o pierwsze wrażenie

Strona internetowa to często pierwsze z czym współcześnie stykają się nasi potencjalni klienci. To Internet przejął bowiem funkcję pomocnika w odkrywaniu poszukiwanych przez nas firm, także działających na rynku lokalnym. Ważnym elementem staje się więc zainwestowanie w dobrą i estetyczną witrynę przedstawiającą filary naszej działalności. To jednak nie wystarczy. Trzeba również zadbać o detale i stworzyć stronę, która przedstawia nasze funkcjonowanie nie tylko za pośrednictwem słowa, ale także obrazów. Dlatego zamiast korzystania z banku fotografii, zdecydowanie lepiej przeprowadzić produktową sesję zdjęciową, która w pozytywny sposób pokaże wytwarzane przez nas produkty lub świadczone usługi, zachęcając tym samym do rzeczywistego skorzystania z przygotowanej oferty.

Reklama w ruchu

Jeśli w naszej działalności korzystamy np. z samochodów dostawczych lub służbowych, warto wyróżnić je z pośród tłumu i wykorzystać niejako do realizowania mobilnej reklamy. Nie trzeba stosować nachalnych haseł, warto jednak umieścić logo firmy oraz numer telefonu, nigdy nie wiemy bowiem, czy nie zainteresuje to przechodnia lub pasażera przejeżdżającego obok samochodu. Jeśli nasz biznes działa lokalnie, jest to także sposób, aby niejako „wypuścić” przedsiębiorstwo w otoczenie i nadać mu ludzką twarz. Profesjonalnym wykonywaniem w pełni zindywidualizowanych grafik opartych o najwyższej jakości wzornictwo przemysłowe, a także szytych na miarę konkretnych biznesów, zajmuje się choćby firma ProLogo z Poznania.

Polecenia

Polecenia to wciąż najsilniejsza broń w walce o klientów, szczególnie przy okazji małych, działających lokalnie biznesów. Są one najwyżej cenione ze względu na to, że zdecydowanie bardziej ufamy opiniom bliskich nam osób, które miały dobre doświadczenia z produktami danej firmy, aniżeli koloryzowanym komunikatom reklamowym. Jak jednak dbać o to, by poleceń było jak najwięcej? Przede wszystkim stosować jak najwyższy poziom usług i zawsze, niezależnie od okoliczności, starać się pozostawiać po sobie pozytywne wrażenie, nawet jeśli obsługiwany przez nas klient jest niemiły bądź przejawia roszczeniowe podejście. Działania te obejmują także dbanie o naszych stałych klientów, którzy powinni czuć się doceniani
i premiowani za swoją lojalność względem naszej firmy. Warto bowiem pamiętać, że z punktu widzenia ekonomicznego, pozyskanie nowego klienta kosztuje firmę więcej, aniżeli zatrzymanie obecnego.

Banery reklamowe

Przesyt banerami reklamowymi widoczny jest przede wszystkim w dużych miastach, gdzie są one dostrzegalne praktycznie na każdym kroku, a przez to w większości zupełnie ignorowane. Zupełnie inna sytuacja może mieć miejsce na rynku lokalnym szczególnie, gdy dysponujemy odpowiednim, właściwie wyeksponowanym miejscem. Wtedy reklama taka może być dla nas niezwykle opłacalna i finalnie przynieść zwrot z inwestycji. Ważne, by banery reklamowe zachęcały swoją jakością i przekazem, a także były estetyczne. Sposób ich wykonania może bowiem świadczyć o naszym profesjonalizmie i budować ewentualne, pozytywne konotacje.

Programy lojalnościowe

Ich funkcją jest premiowanie klientów za bycie naszymi odbiorcami, a odpowiedni program lojalnościowy może stanowić magnez oraz sposób na przekonanie, by do nas wracano. Ważnym jego elementem jest to, aby moment nadejścia gratyfikacji nie był nadmiernie odległy, a klient mógł jak najszybciej zdobyć obiecaną nagrodę. Dobrym sposobem jest choćby system pieczątek czy punktów do zbierania, które finalnie mogą oznaczać rabat, bądź uzyskanie darmowego produktu. Pamiętajmy jednak, by był to produkt wartościowy, a nie przypadkowy i nieprzydatny klientowi upominek.

Działania reklamowe i marketingowe muszą być dopasowane do realiów działania naszego biznesu, a także do dostępnego budżetu. Warto jednak pamiętać, że najlepsza reklama często kosztuje niewiele i polega ona na wysokiej jakości świadczonych usług oraz budowaniu relacji z już pozyskanymi klientami.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz