Artykuł sponsorowany

Zastosowanie druku cyfrowego w produkcji materiałów reklamowych

Zastosowanie druku cyfrowego w produkcji materiałów reklamowych

Żadne przedsiębiorstwo nie może funkcjonować bez reklamy – dotyczy to zarówno małych, lokalnych firm, jak i wielkich koncernów działających na skalę międzynarodową. Rozwój technik komputerowych oraz poligrafii sprawia, że łatwo dostępne stają się profesjonalne rozwiązania z zakresu produkcji materiałów reklamowych czy promocyjnych. Rozwój ten zawdzięczamy przede wszystkim drukowi cyfrowemu, który znajduje szerokie zastosowanie.

Druk cyfrowy a tradycyjny

W sferze poligrafii wyróżnić możemy wiele technik druku, a wśród nich te znane już od wieków i dawno zapomniane oraz najnowsze osiągnięcia techniki, które dzięki swej wydajności stosowane są na coraz większą skalę.

Druk cyfrowy to metoda, w której maszyna drukarska tworzy obraz na podstawie danych przesłanych bezpośrednio z komputera. Nie wykorzystuje się tu żadnych nośników czy form drukarskich jak w przypadku druku offsetowego – przemysłowej odmiany druku płaskiego. Jakie są główne zalety druku cyfrowego? Przede wszystkim mniejsze koszty przygotowania materiałów do druku oraz krótszy czas realizacji. Dużym atutem jest też możliwość niemal nieograniczonej modyfikacji tych materiałów. Świetnie sprawdza się więc tam, gdzie potrzebna jest personalizacja wydruku – na przykład na zaproszeniach.

Arpi, agencja reklamowa z Trójmiasta, ma w swojej ofercie również druk cyfrowy. Wykorzystuje drukarkę cyfrową Konica Minolta Bizhub Press C1085, która jest jedną z najnowocześniejszych maszyn tego typu. Rozdzielczość 1200 dpi, polimeryzowany toner oraz raster graficzny  zapewniają niezwykle wysoką jakość druku formatów do A3+. W przypadku druku cyfrowego nie ma znaczenia ilość kolorów na drukowanych materiałach – zawsze będzie to pełen zakres barw, jakie oferuje zestaw farb drukarskich CMYK.

Materiały reklamowe

Niemal wszystkie powszechnie wykorzystywane materiały reklamowe wykonywane są obecnie za pomocą druku cyfrowego. Niemalejącą popularnością cieszą się ulotki, broszury, foldery oraz plakaty. Firma Arpi drukuje je zazwyczaj na satynowym papierze ColorCopy, ale to nie jedyna możliwość – zastosowanie znajdą tu tez papiery offsetowe, kredowane czy powlekane. Jedynymi warunkami są odpowiednia odporność na utrwalenie termiczne oraz gładkość papieru. Drukowanie jednostronnych lub dwustronnych ulotek tą metodą trwa zaledwie kilka godzin. Podobnie w przypadku plakatów o standardowych wymiarach. Drukowanie folderów odbywa się w jednym cyklu, co oznacza, że maszyna produkuje gotowe książeczki – niepotrzebna jest zatem pełna obróbka introligatorska.

Ze względu na ogromne możliwości personalizacji druk cyfrowy jest też optymalnym rozwiązaniem w przypadku wizytówek oraz zaproszeń, a te stanowią ważną część różnego rodzaju działań reklamowych i promocyjnych. Metoda ta znajduje również zastosowanie w druku dyplomów, bilecików, kart menu, kalendarzy. Wysokie walory estetyczne zapewnia polimeryzowany toner – umożliwia on uszlachetnienie druku. Natomiast obróbka introligatorska obejmować może foliowanie w połysku i macie, lakier punktowy UV, perforowanie, dziurkowanie, bigowanie, oprawy spiralne, zeszytowe i klejone.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz