Artykuł sponsorowany

Konfigurowanie etapu pojazdu dostawczego do 3,5t

Konfigurowanie etapu pojazdu dostawczego do 3,5t

Zabudowy samochodów dostawczych ważących do 3,5 tony mogą być naprawdę różne – wszystko zależy od naszych potrzeb, preferencji oraz oczywiście budżetu. Możemy z łatwością podnieść walory użytkowe każdego tego typu pojazdu, wyznaczając odpowiednie wymagania na etapie konfiguracji zabudowy. Pełnię możliwości przedstawi nam oczywiście ich producent, jednak nad pewnymi kwestiami warto zastanowić się nieco wcześniej.

Po pierwsze – dokładne przemyślenie potrzeb

Wyposażenie zabudowy samochodu różnić się będzie w zależności od tego, co przewozimy. Ważne są też nasze długoterminowe potrzeby. Powinniśmy ustalić, na co stawiamy najbardziej – krótki czas dostawy, wysoki komfort pracy, bezpieczeństwo ładunku, możliwości załadunku, niskie koszty eksploatacyjne…? Znając nasze priorytety łatwiej skonfigurujemy nasz pojazd dostawczy do 3,5t. W produkcji nadwozi samochodowych specjalizuje się między innymi firma Kamil Nadwozia.

Skrzynia z plandeką ma zazwyczaj jeden rozmiar – 800 na 1200mm. Jeśli jednak chcemy ładować 10 palet, konieczne będzie przedłużenie podwozia – ramy. Maksimum to obecnie 12 palet, które możemy osiągnąć dzięki jednemu typowi podwozia – Iveco Daily.

Sposób przesuwania plandeki jest równie istotny – możemy zastosować firanę lub burtofiranę. Ta pierwsza jest lżejsza, jednak ta druga ma większe możliwości logistyczne i jest bezpieczeniejsza. Na plandece warto umieścić logotyp naszej firmy. Możliwości jest naprawdę wiele, więc warto zaplanować design całej skrzyni załadunkowej, by przyciągał wzrok.

Zabudowy z regulowaną wysokością

Wysokość plandeki wyższa niż 3000mm oznacza, że na terenie Włoch czy Francji nasz „dostawczak” będzie klasyfikowany podobnie jak autobusy oraz ciężarówki, co wpłynie na konieczność uiszczenia wyższej opłaty autostradowej oraz tej pozwalającej na przejazd tunelami. Dlatego warto wyposażyć nasze auto w zabudowę z regulowaną wysokością, którą będziemy dopasowywać w zależności od zlecenia.

Zabudowa skrzyniowa może zostać zamknięta na kilka sposobów. Zdecydować możemy się na windę, drzwi kontenerowe, rolowaną plandekę tylną oraz drzwi aluminiowe.

Do dodatkowego wyposażenia „dostawczaków” należy kabina sypialnia, tak zwany kurnik. Jego zastosowanie wpływa na masę pojazdu, jednak może okazać się przydatne podczas dalszych podróży.

Wśród elementów doposażających skrzynię z plandeką znajdziemy również zabudowy międzyosiowe, skrzynie narzędziowe, blendy przeciwsłoneczne, okna rewizyjne, deskowanie aluminiowe – lżejsze i mniej podatne na uszkodzenia niż tradycyjne drewniane – zbiornik na wodę czy dodatkowe spoilery redukujące opory powietrza.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz