Materiał Partnera

Kiełkujące umiejętności na całe życie

Kiełkujące umiejętności na całe życie

Powszechnie wiadomo, że na naukę nigdy nie jest za późno. Z tego tytułu powstają kursy i uniwersytety, prowadzące naukę różnych umiejętności dla osób starszych. Kursy komputerowe, językowe, zajęcia ruchowe i kreatywne. Rozwój osobisty potrzebny jest w każdym wieku. Rozpoczęcie nauki w młodym wieku przynosi jeszcze więcej korzyści dla uczniów. Umysł chłonie wiedzę w łatwiejszy i naturalny sposób. Jaki wiek jest najlepszy na rozpoczęcie poszczególnych zajęć i naukę?

Niezależnie od wieku, najważniejszy jest trening i konsekwencja

Przyswajanie nauki przebiega w różny sposób u osób dorosłych i u dzieci. Niezależnie jednak od tego, w jakim wieku jest uczeń, najważniejsze jest prawidłowe przygotowanie i podejście do nauki. Brak potrzebnych chęci może wywołać efekt odwrotny od zamierzone. To, co najważniejsze w podejmowanej nauce, to konsekwencja. Przekonują o tym specjaliści z centrum nauki Alchemik z Kolbud, prowadząca szereg zajęć i kursów przygotowujących dzieci i młodzież do wszelkich egzaminów. Szkoła prowadzi również kursy języków obcych dla dzieci. Według nauczycieli kluczowe jest budowanie w uczniach chęci dążenia do osiągnięcia celu, uczenie zachowań, które pozwalają na konsekwentne trwanie w założonych działaniach oraz wpojenie poczucia tego, jak ważne jest zdobywanie krok po kroku kolejnych szczebli rozwojowych. Zadanie to bywa ciężkie zarówno dla nauczycieli, jak i dla samych uczniów, szczególnie tych będących w młodym wieku, gdzie często potrzeba zabawy i beztroski bywa silniejsza niż chęć zdobycia danych umiejętności, owocujących w przyszłości.

Odpowiedni wiek na rozpoczęcie nauki języków obcych

Według ekspertów, oswajanie dzieci z językiem obcym powinno rozpocząć się jak najwcześniej. Już w pierwszych trzech latach życia dziecka rekomendowane jest wprowadzenie języków obcych. W ten sposób dziecko oswoi się z językiem równie dobrze, jak przy nauce języka ojczystego. Nauka dzieci ze względu na ich nadmierną aktywność często może okazać się trudniejsza niż zakładano. Jak więc sukcesywnie zachęcić małego ucznia do nauki i wpajać mu język obcy? Naturalne środowisko oraz naturalne działania powinny być odzwierciedlone w czasie nauki. To przez zabawę oraz gry dziecko najlepiej przyswaja obcy język. Swobodna i wesoła atmosfera pozwala na zdecydowanie efektywniejszą naukę, niż siedzenie przy biurku i wykonywanie poleceń z podręczników. Bajki, piosenki i gry spowodują większe zaciekawienie, a tym samym większą chęć do przyswajania nowej wiedzy.

Opracowanie:
Kolbudy, Świerkowa 2
tel. 505 193 302
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz