Artykuł sponsorowany

Jak obniżyć koszty transportu, dzięki zastosowaniu podwójnej podłogi?

Jak obniżyć koszty transportu, dzięki zastosowaniu podwójnej podłogi?

Szukając obniżenia kosztów transportu, warto rozważyć rozwiązanie w postaci podwójnej podłogi w kontenerze transportowym lub naczepie ciężarówki. To proste rozwiązanie w postaci zestawu poprzecznych oraz pionowych listew, tworzących stabilny stelaż, pozwala na efektywne uporządkowanie przewożonego towaru. Dzięki temu możemy zwiększyć ładowność pojedynczego transportu oraz obniżyć koszty załadunku i wyładunku.

Podwójna podłoga to konstrukcja z metalowych belek mocowanych do listew przytwierdzonych do wszystkich czterech ścianach kontenera lub naczepy. Pozwala ona na wielokrotny podział przestrzeni transportowej tak, aby towar został ułożony w sposób, który najlepiej wykorzysta dostępną powierzchnię oraz był możliwy do sprawnego wyładunku.

Zalety podwójnej podłogi

Oszczędność przestrzeni.

Możemy też ustalić odmienne wysokości podwójnej podłogi na całej długości pomieszczenia transportowego. Jedyne co nas ogranicza, to dyktat poziomów ustalony przez listwy przymocowane na ścianach. Bez problemu ustawimy na różnych wysokościach towary o odmiennych gabarytach dokładnie tak, aby efektywnie zagospodarować dostępną przestrzeń i umieścić w jednym transporcie więcej towaru.

Łatwość wyładunku.

Dzięki podwójnej podłodze możemy ograniczyć znaczenie gabarytów elementów ładunku i dostosować kolejność umieszczania towarów do kolejności ich rozładunku. Towar, który jest wyższy, będzie rozładowywany jako pierwszy nie musi być umieszczany w głębi. Wystarczy, że w tylnej części kontenera umieścić podwójną podłogę i towary niższe gabarytowo ustawimy w kilku warstwach. Kontener wyposażony w podwójną podłogę nadal jest możliwy do zautomatyzowanego rozładunku i czas niezbędny na czynności przeładunkowe, może się tylko obniżyć. W efekcie pojazd szybciej może trafić na trasę transportową i ograniczane są wszystkie koszty dodatkowe tego procesu.

Łatwość montażu.

Do stabilnego ustawienia konstrukcji podwójnej podłogi wystarczy jeden człowiek. Cały proces polega na umieszczeniu poprzecznych belek na listwach bocznych, co nie wymaga użycia specjalistycznego sprzętu. Nawet jeśli wykorzystujemy konstrukcję w przyczepie o dużej szerokości i wymaga to dodatkowego podpierania belek, całość montażu sprowadza się do stabilnego ustawienia elementów.

Ograniczenie uszkodzeń mechanicznych towaru.

W przypadku delikatnych elementów podwójna podłoga ułatwia stabilizację transportowanego ładunku. Dzięki temu możemy ograniczyć niezbędne zabezpieczenia, ponieważ transportowany towar ma ograniczone możliwości uszkodzenia na skutek drgań oraz nieprzewidzianych przesunięć w kontenerze. Obniżamy dzięki temu straty, wynikające z uszkodzeń transportowych w przypadku mebli, elementów wykończeniowych, elektroniki, szkła i tym podobnych.

Jak wybrać podwójną podłogę, aby nie zmniejszyć jej zalet?

Wszystkie elementy, które będą do konstrukcji wykorzystywane, muszą być na miarę pomieszczenia transportowego, w którym mamy zamiar je zamontować. ALU-SV, znaczący producent elementów konstrukcyjnych podwójnych podłóg, w formularzu zamówień podpowiada, jakie parametry są istotne i warto szczególnie zwracać na nie uwagę.  Zakup zbyt długich belek spowoduje, że będą bezużyteczne, a my niepotrzebnie się zniechęcimy do ich użytkowania. Podobnie, jeśli wybierzemy podwójną podłogę wykonaną z materiału, który niepotrzebnie dociąży nasz transport. Najbardziej efektywnym rozwiązaniem będą elementy aluminiowe, dysponujące najwyższymi parametrami wytrzymałościowymi przy ograniczonej masie.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz