Artykuł sponsorowany

Jak korzystnie kupować kilkuletnie pojazdy użytkowe?

Jak korzystnie kupować kilkuletnie pojazdy użytkowe?

Wiele osób twierdzi, że samochód kupiony w salonie już na starcie straci sporo na wartości. Nowy pojazd jest także znacznie droższy niż modele ”z drugiej ręki”. Jednak znalezienie odpowiedniego i sprawnego auta używanego często jest dużym wyzwaniem. Na co zwrócić uwagę, żeby nie dać się oszukać sprzedawcy?  Poniżej cała lista szczegółów, które warto sprawdzić przed dokonaniem transakcji.

Przebieg daleki od rzeczywistości

Bardzo częstą praktyką stosowaną przez wielu nieuczciwych sprzedawców jest cofanie liczników. W Polsce średni miesięczny przebieg pojazdu to około 1,5-1,6 tys. km. W przeliczeniu na rok daje to dystans ok. 18-20 tys. km. Jeżeli sprzedawca oferuje 10-letni samochód z przebiegiem mniejszym niż 100 tys. km, to powinna zapalić się czerwona lampka: albo pojazd był wykorzystywany na krótkich trasach, albo licznik wskazuje nie do końca rzeczywisty przebieg.

W przypadku aut sprowadzanych z innych krajów europejskich, statystyczny roczny przebieg wzrasta do 30-50 tys. km. Jak podkreślają pracownicy firmy GTL Pojazdy użytkowe  - samochody sprowadzane z Niemiec, będące w użytku od 10 lat, które mają przebieg poniżej 200 tys. km, mogą być podejrzane.

Zwróć uwagę na uszczelki, a dowiesz się, czy samochód był u lakiernika

Dokładny ogląd uszczelek często może doprowadzić do śladów lakieru. Jeżeli lakiernik nie był bardzo dokładny, a samochód był poddany jakimkolwiek poprawkom, jest szansa, że na uszczelkach będzie można znaleźć ślady bezbarwnej substancji – to właśnie nic innego jak lakier. Ponadto warto zwrócić uwagę na stan techniczny uszczelek. Jeżeli są one mocno wyeksploatowane lub uszkodzone, najprawdopodobniej szyby w aucie były wymienione lub wyciągnięte podczas malowania.

Najważniejsze są małe szczegóły – co jeszcze trzeba wiedzieć?

Nabywając używane pojazdy użytkowe, należy skorzystać z pomocy mechanika, który sprawdzi samochód. Mowa tutaj o weryfikacji zawieszenia, klocków i tarczy hamulcowych, a także wyposażenia wewnątrz. Może okazać się, że pojazd, który w ogłoszeniu opisany był jako „po tuningu” ma części zupełnie niedopasowane do wymogów danego producenta. Niepasująca gałka zmiany biegów, odstające listwy czy okładzina – to tylko nieliczne ze spotykanych przypadków.

Należy także zwrócić uwagę na kierownicę. Jeżeli jej kolor znacznie różni się od barwy kokpitu, można to oznaczać, że niedawno była wymieniana.

Co istotne – przed dokonaniem transakcji zawsze warto skonsultować się z zaprzyjaźnionym mechanikiem. Sprzedawca prawdopodobnie zaproponuje nam osobę, która będzie wypowiadała się w samych superlatywach o oferowanym pojeździe.

Sztuczek, które stosują nieuczciwe komisy czy osoby sprowadzające kilkuletnie pojazdy użytkowe, jest wiele. Wszystko po to, aby zyskać jak najwięcej. Nie zawsze cena powinna być wyznacznikiem przy zakupie samochodu. Pracownik firmy GTL Pojazdy użytkowe radzi, aby przed zakupem skonsultować się z osobą, która ma doświadczenie w tej dziedzinie i może wskazać serwisowane elementy. Można zapytać się znajomego zaufanego mechanika czy podejmie się takiego zadania. Pozwoli to uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek już
w trakcie użytkowania samochodu.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz