Jak dodać firmę do Google Moja Firma?

Jak dodać firmę do Google Moja Firma?

Google Moja Firma jest darmowym narzędziem, dzięki któremu jako właściciel firmy możesz samodzielnie zadecydować, jakie informacje na temat Twojej działalności będą dostępne na mapach i w wyszukiwarce. Dlaczego warto o to zadbać? Zweryfikowane firmy obecne w wyszukiwarce budzą zaufanie w oczach użytkowników, czyli Twoich potencjalnych klientów. Widoczność w Google ułatwi dotarcie do Twoich usług i produktów, a także szybki kontakt. To bardzo ważne w szczególności, gdy zależy Ci na pozyskiwaniu klientów lokalnych. Dowiedz się, jak dodać firmę do GMB.

Czy Google Moja Firma jest dla Ciebie?

Jeśli prowadzisz sklep lub firmę, która działa na konkretnym obszarze w określonych godzinach, Google Moja Firma to rozwiązanie, które spełni Twoje oczekiwania. Jeśli natomiast zarządzasz firmą wyłącznie w internecie (np. prowadzisz sprzedaż online), nie skorzystasz z możliwości, jakie daje Google My Business. GMB to opcja przeznaczona wyłącznie dla biznesów posiadających fizyczny adres.

Fizycznym adresem nie musi być jednak wyłącznie siedziba biura – możesz podać wirtualny adres lub ewentualnie adres zamieszkania. Podanie tych danych jest istotne dla weryfikacji. To właśnie na wskazany adres zostanie wysłana pocztówka z kodem weryfikacyjnym. Określenie konkretnej lokalizacji ważne jest jeszcze z jednego względu. Jeżeli zależy Ci głównie na klientach, np. z Krakowa, to podkrakowski adres nie pomoże w uzyskaniu ruchu z miasta. Najlepiej, by siedziba znajdowała się w danym mieście.

Co zyskasz dzięki Google Moja Firma?

Obecność w Google Moja Firma przynosi szereg korzyści:

  • Udostępniasz informacje klientom – pamiętaj, by podać jak najwięcej danych kontaktowych i na bieżąco je aktualizować (adres, telefon, godziny otwarcia, strona www)
  • Wchodzisz w interakcję z klientami – zamieszczaj zdjęcia i odpowiadaj na opinie klientów
  • Zyskujesz klientów – docierasz do nowych osób, które przechodzą na Twoją stronę www

Dzięki wizytówce Google zyskają zarówno firmy zlokalizowane w mniejszych, jak i większych miejscowościach. Bycie w GMB jest wyjątkowo korzystne, bo wizytówki zazwyczaj pojawiają się nad wynikami organicznymi, więc użytkownik widzi je w pierwszej kolejności. Obecnie są to maksymalnie 3 wyniki.

Google Moja Firma fryzjer kraków

Wyprzedź konkurencję dzięki wizytówce w Google Moja Firma. Sprawdź jak>>


Jak dodać firmę do GMB?

Wejdź na stronę Google Moja Firma i postępuj zgodnie z instrukcją krok po kroku:

Zaloguj się na konto Google lub je utwórz

Możesz użyć konta własnego, jednak może nie być to dobre rozwiązanie na przyszłość. Polecaną opcją jest tworzenie wizytówki w domenie danej firmy. Dzięki temu unikniesz różnych problemów związanych z jego używaniem na co dzień, np. gdy z konta będzie korzystać kilku pracowników Twojej firmy.

Kliknij „Zarządzaj teraz”

Google Moja Firma

Kliknij „Dodaj informacje o swojej firmie w Google”

Google Moja Firma - dodaj informacje

Wpisz nazwę firmy

Według zaleceń Google nazwa firmy nie może być przypadkowa. Powinna odpowiadać nazwie firmy funkcjonującej w świecie rzeczywistym, czyli nazwie widniejącej na szyldzie sklepu, stronie internetowej czy w dokumentach, a także nazwie znanej klientom. Podanie dokładnej nazwy ułatwi szybkie odnalezienie Twojej oferty. 

Google Moja Firma - wpisz nazwę firmy

Wybierz kategorię

To ważne, by wybrać kategorię, która najlepiej opisuje Twoje usługi. Dodanie wielu kategorii nie ma sensu, dlatego nie jest w ogóle możliwe. Nie możesz też utworzyć własnej. Wskaż jak najbardziej szczegółową kategorię – jeśli prowadzisz salon kosmetyczny, który specjalizuje się w wykonywaniu manicure i pedicure, jako kategorię wskaż właśnie „Salon manicure i pedicure”, a nie „Salon kosmetyczny” czy „Salon piękności”.

Google Moja Firma - wybierz kategorię

Dodaj usługi

Możesz wybrać usługi z listy lub utworzyć usługi niestandardowe. W niektórych przypadkach opcja ta wcale nie musi się pojawić, np. gdy Google uzna, że wybrana przez Ciebie kategoria nie powinna posiadać oferowanych usług.

Google Moja Firma - dodaj usługi

Wybierz, czy chcesz wyświetlać lokalizację

Zaznacz „tak”, jeśli chcesz, by klienci widzieli adres Twojej firmy. Jeśli natomiast dojeżdżasz do klientów i nie przyjmujesz ich w swojej siedzibie, wybierz „nie”.

Google Moja Firma - czy chcesz dodać lokalizację

Wpisz adres 

Dodaj lokalizację firmy. Na wskazany adres otrzymasz kod weryfikacyjny.

Google Moja Firma - wpisz adres

Oznacz na mapie lokalizację firmy 

Jeśli nie podasz dokładnego adresu we wcześniejszym kroku, musisz ręcznie ustawić znacznik na mapie.

Google Moja Firma - gdzie znajduje się Twoja firma

Wybierz, czy obsługujesz klientów poza lokalizacją 

Jeśli prowadzisz, np. gabinet czy restaurację, oznacz „nie”. Jeśli natomiast obsługujesz klientów w określonym obszarze, zaznacz „tak”.

Google Moja Firma - czy obsługujesz poza lokalizacją

Dodaj obszar działania

Może to być np. dzielnica.

Google Moja Firma - dodaj obszar

Podaj numer telefonu i adres strony www 

Koniecznie podaj prawidłowy numer telefonu, a także adres swojej strony internetowej. Jeśli nie masz strony www, wybierz odpowiednią opcję – możesz bezpłatnie utworzyć witrynę na podstawie podanych danych.

Google Moja Firma - jakie dane kontaktowe

Wybierz opcję weryfikacji

Istnieje kilka sposobów weryfikacji. Najpopularniejszym z nich jest wysłanie pocztówki z kodem weryfikacyjnym na adres siedziby firmy. Opcja ta dotyczy przede wszystkim nowych kont Google, niestandardowych lokalizacji, a także wszystkich sytuacji, w których Google uzna taki sposób na najbezpieczniejszy. Zazwyczaj czas oczekiwania wynosi od dwóch do nawet czterech tygodni. Rzadziej stosowanymi metodami weryfikacji są połączenie telefoniczne lub aktywacja natychmiastowa.

Opracowanie:
Marta
Redaktor pkt.pl
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz