Artykuł sponsorowany

Jak dobrać opony z dobrą przyczepność do podłoża?

Jak dobrać opony z dobrą przyczepność do podłoża?

Za bezpieczeństwo jazdy samochodem odpowiada wiele czynników, ale często niedocenianym elementem są odpowiednio dobrane opony. Oczywiście na uniknięcie wypadku samochodowego duży wpływ mają umiejętności kierowcy oraz stan dróg. Jednak koła mają bezpośredni kontakt z podłożem i dlatego mogą zmniejszyć ryzyko kolizji. Jakie opony zakupić, by miały dobrą przyczepność i nie zawiodły nas nawet w niespodziewanych sytuacjach? 

Wybór rodzaju opon do stylu jazdy

Drogi, po których jeździmy, są coraz lepsze, ale jednocześnie moc aut wzrasta. Przemysł oponiarski stara się sprostać wyzwaniom i produkować opony, nadążające technologicznie za rozwojem motoryzacji.

Obecnie kierowcy mogą zdecydować się na zakup opon pasujących do ich stylu jazdy. Ogumienie różni się w tym przypadku wzorem bieżnika. Może być on:

    • symetryczny – stosowany w tańszych modelach samochodów. Cechuje go słabsza przyczepność na mokrym podłożu;
    • niesymetryczny – używany przez amatorów szybkiej jazdy, bo zapewnia wysoką przyczepność i kierowalność na zakrętach;
    • kierunkowy – dla dynamicznych kierowców, wykazuje odporność na aquaplaning, czyli utratę przyczepności pojazdu do podłoża na powierzchni wody.

    Warto przemyśleć zakup droższego wariantu opon, czyli niesymetrycznych lub kierunkowych, jeśli może to wpłynąć na bezpieczeństwo jazdy.

    Zakup opon z wyższej półki – czy są bezpieczniejsze?

    Opony można podzielić na tańszej i droższej klasy. Rozróżnia się ogumienie:

      • ekonomiczne – dla aut miejskich,
      • średnie,
      • premium – dla samochodów o dużej mocy.

      Opony dopasowane do potrzeb można zakupić u dostawcy, który poleci i doradzi najlepszy model. Firma Danex opony i Felgi Samochodowe jest doświadczonym i zaufanym dystrybutorem renomowanych marek. Niezależnie od stylu jazdy, stanu opon nie można lekceważyć i trzeba je okresowo wymieniać. Ogumienie z wyższej półki polecane jest zwłaszcza przy agresywnym stylu jazdy oraz dla sportowych samochodów. Klasa premium nie zaszkodzi też, gdy osiągane są rocznie duże przebiegi, a auto używane jest głównie w trasie, a nie w mieście.

      Oceń artykuł (0)
      0.0
      Komentarze
      Dodaj komentarz