Artykuł sponsorowany

Inteligentne usługi świadczone drogą elektroniczną, czyli e-administracja

Inteligentne usługi świadczone drogą elektroniczną, czyli e-administracja

Zarejestrowanie wizyty lekarskiej przez Internet, deklaracje podatkowe składane za pomocą jednego kliknięcia myszką. E-recepta, e-dowód, e-prawo jazdy – to owoce specjalistów wdrażających rozwiązania elektroniczne do procesów administracyjnych w sektorach publicznych. E-administracji przyświeca jeden cel. Jaki i czy wpłynie na naszą codzienność? O tym w artykule.

 

Rozwój e-administracji

E-administracja to wdrożenie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) do procesów administracji publicznej. Nowoczesne zaplecze techniczne oraz usprawnianie procesów wewnętrznych ma na celu poprawę efektywności świadczonych usług publicznych, oraz podniesienie ich jakości. To także próba kształtowania nowoczesnej demokracji, w której obywatele są samodzielni, tworzą społeczeństwo informacyjne, a państwo nie jest źródłem frustracji.

By e-administracja mogła się rozwijać, niezbędne jest przeprowadzenie wnikliwych analiz procesów administracyjnych. Firma ThinkIt Consulting zajmuje się opracowywaniem modeli biznesowych, przyjmując za cel optymalizację procesów administracji publicznej. To klucz do sukcesu, dzięki któremu możliwa będzie, chociażby poprawa funkcjonowania jednostek administracyjnych, usprawnienie obsługi czy optymalizacja kosztów utrzymania. Najnowocześniejsze systemy informatyczne nie będą jednak spełniały swej roli, gdy nie będą proste w obsłudze, intuicyjne. Wszystko dąży do tego, aby obywatel mógł uzyskać informację przez Internet, pobrać odpowiednie dokumenty, podpisać je, składając podpis elektroniczny, odesłać i uiścić opłaty. To ostateczny etap rozwoju e-administracji. Priorytetem jest szybkość i możliwość załatwienia sprawy z każdego miejsca na świecie. To wyjątkowo istotne w dzisiejszych czasach.

 

Dlaczego e-administracja jest potrzebna?

E-administracja to przyszłość społeczeństwa obywatelskiego składającego się z aktywnych i świadomych obywateli. To także ograniczanie zjawiska biurokracji – dzięki systemom informatycznym obieg dokumentów jest sprawny. Pozwala to na zapobieżenie chodzeniu „od okienka do okienka”. E-administracja to również usprawniona komunikacja – szybka wymiana informacji możliwa za pośrednictwem telefonu i komputera. Przy pomocy Internetu możliwy będzie stały wgląd do dokumentów oraz ich ewentualne edytowanie. Informatyzacja to także ograniczenie możliwości popełnienia błędów poprzez automatyzację prostych procesów i wprowadzenie przejrzystych, intuicyjnych formularzy. Co więcej, digitalizacja procesów administracyjnych idzie w parze z ideą zrównoważonego rozwoju – jakże ważną w naszych czasach! Dokumenty w formie elektronicznej to diametralne zmniejszenie zużycia papieru.

E-administracja to jednak przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy, zarówno po stronie obywateli, jak i urzędów. Dojazdy, problem ze znalezieniem parkingu, czekanie w kolejkach, nerwy, pośpiech, niezrozumiałe formularze, mnogość dokumentów – to problemy, którym e-administracja skutecznie wychodzi naprzeciw. Wartości, którym hołduje, to wydajność i prostota.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz