Artykuł sponsorowany

Hotelowe systemy informatyczne. Jakim wyzwaniom muszą sprostać?

Hotelowe systemy informatyczne. Jakim wyzwaniom muszą sprostać?

Nowoczesne hotele są coraz bardziej zelektronizowane, co przekłada się na potrzebę sprawnego systemu informatycznego. Rezerwacje, bramki parkingowe, zarządzanie gastronomią, elektroniczne zamki, regulacja klimatyzacji czy włączanie oświetlenia wymagają tego, by oprogramowanie informatyczne, na którym będzie opierał się cały hotel, było funkcjonalne i kompleksowe.

Sprawny system to lepsza obsługa

Do niedawna systemy informatyczne w hotelach znajdowały się tylko w recepcji. Obecnie, przy dużym rozwoju elektroniki, trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie hotelu bez odpowiedniego systemu. Oprogramowanie musi być funkcjonalne i bezbłędne na wielu obszarach działalności. Proste programy zazwyczaj uwzględniają tylko jedną dziedzinę, co może współcześnie stanowić duże ograniczenie. Praca recepcji, część gastronomiczna, obsługa pięter, rezerwacja, kuchnia czy parking wymagają jednego, wspólnego i kompleksowego systemu. Sprawne oprogramowanie dla hotel przekłada się na lepszą obsługę klientów, a to z kolei skutkuje ich zadowoleniem.

Jeden system w zamian za wiele programów

Oprogramowanie dla hoteli może być przeznaczone do zarządzania działaniami recepcji. Dobry system umożliwia także szybką rezerwację zarówno pojedynczej osoby jak i całej grupy. Moduły powinny być w taki sposób zaprogramowane, by rozliczenie pobytu nie było problematyczne. Od kilku lat w obiektach hotelowych standardem stają się elektroniczne zamki. System hotelowy może także uwzględniać zarządzanie kontrolą dostępu do zamków. Specjalista z firmy Intent Sales w Warszawie mówi: Są także rozwiązania, które można dopasować do istniejących już produktów informatycznych w hotelach. Zamiast zmieniać dobre i sprawdzone oprogramowanie można dopasować je do nowoczesnego systemu, który będzie uwzględniał także inne funkcje.

Zarządzanie na różnych poziomach

System informatyczny przede wszystkim używany jest do rezerwacji noclegów, organizacji bankietów i konferencji czy zarządzania sprzedażą gastronomiczną. Niezbędny jest przy tym bezpieczny i niezawodny system autoryzacji kart kredytowych i płatniczych. Obecnie systemy hotelowe muszą także uwzględniać wiele innych czynności, takich jak otwieranie bramek i zarządzanie miejscami parkingowymi. System może także współdziałać z klimatyzacją, dzięki czemu dopasuje się temperaturę w poszczególnych pomieszczeniach do określonych potrzeb. Także oświetlenie czy centrale telefoniczne mogą być zinformatyzowane. Sprawne oprogramowanie może także zarządzać całą siecią komputerową i monitoringiem.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz