Minibary w hotelach

Minibary w hotelach przynoszą korzyści zarówno gościom, jak i przedsiębiorcom. Dla pierwszych t dodatkowa wygoda i spotęgowane poczucie luksusu. Dla drugich natomiast to okazja do wygenerowania jeszcze większego zysku. Sprawdź w naszym artykule, czym są hotelowe minibary, poznaj sposoby ich działania i…zawartość.
Czym są hotelowe minibary
Minibary w hotelach to po prostu zabudowane lodówki/chłodziarki (zazwyczaj o pojemności od 30 do 50 l) w których znajdują się rozmaite napoje, trunki, a czasami też i przekąski. Jeśli hotel ma je w swojej ofercie, podwyższa to jego standard i prestiż, a gościom daje poczucie dodatkowej wygody i większego luksusu. Nie muszą oni już sami kupować produktów, schodzić po nie do hotelowego baru ani zamawiać usługi room service. W dowolnym momencie mogą sięgnąć po to, na co mają ochotę. Oczywiście nie tylko chęć dogodzenia gościom stoi za wyposażeniem pokoi w minibary. Ma to swoje uzasadnienie biznesowe: korzystanie z minibaru jest doliczane do rachunku lub wliczone w cenę pokoju. Ich asortyment jest zwykle kilkakrotnie droższy niż w sklepie. Cóż, większa wygoda ma swoją cenę.
Zabudowy na zamówienie Minibary hotelowe w zabudowie powinny być dopasowane kolorem i rodzajem materiału do pokojowych mebli. Przedstawiciel firmy Stecko Meble, oferującej m.in. minibary dla hoteli, tłumaczy, że ich wygląd i wykonanie zależą głównie od miejsca, w jakim mają się znajdować. W hotelach mniej prestiżowych zazwyczaj są bardziej dyskretne i na pierwszy rzut oka niczym szczególnym się nie wyróżniają. W tych droższych, bardziej ekskluzywnych mogą posiadać np. przeszklone drzwi, różne ornamenty i dodatkowe zdobienia oraz być wykonane z luksusowego tworzywa. Producenci mebli hotelowych na zamówienie są w stanie spełnić niemal każde życzenie właściciela hotelu, który zechce wyposażyć pokoje w minibary.
Historia minibarów hotelowych
Sama idea minibaru jest znana od lat 50. XX w. Wówczas w amerykańskich hotelach zaczęły pojawiać się szafki z napojami po to, by goście mogli orzeźwić się po podróży. Na początku kolejnej dekady wprowadzono zabudowane lodówki. Za prekursora w produkcji hotelowych minibarów uważa się niemiecką firmę Siegas.
Znaną współcześnie formę płatnych minibarów jako pierwszy wdrożył z kolei w hotelu Hong Kong Hilton (najpierw na jednym piętrze, a następnie w całym budynku) menedżer Robert Arnold. Współcześnie według zasad kategoryzacji w Polsce minibary w hotelach 4- i 5-gwiazdkowych są obowiązkowym wyposażeniem pokoi. Występują jednak i w niektórych hotelach o niższym standardzie.
Jak działają minibary w hotelach?
Pomysł Arnolda, jak łatwo się domyślić, przyjął się w hotelach na całym świecie. Obecnie większość z nich oferuje minibary, z których korzystanie jest dodatkowo płatne, doliczane do rachunku za pokój. Wewnątrz urządzeń lub po prostu na hotelowej karcie umieszczony jest cennik określający kwotę, jaką musisz zapłacić za dany produkt.
W najdroższych i najbardziej prestiżowych hotelach minibary są elektronicznie zaprogramowane, często np. sterowane pilotem, za pomocą którego można ustawić okresy i temperaturę chłodzenia. Mogą być dodatkowo powiązane z siecią informatyczną całego obiektu tak, że informacja o tym, co i za ile wziąłeś z lodówki, już po chwili trafia do recepcji. Jeśli się rozmyślisz, na ogół masz tylko moment (kilkadziesiąt sekund lub minutę) na ponowne włożenie produktu do minibaru bez konieczności uiszczania dodatkowej opłaty.
Na co masz dziś ochotę?
Zawartość minibarów hotelowych jest oczywiście zróżnicowana i zależy nie tylko od standardu hotelu, ale też od aktualnych trendów. Oprócz zwyczajowo obecnych w lodówkach wód mineralnych, gazowanych napojów, soków i trunków można natrafić w nich na rozmaite przekąski. Niektóre hotele zamiast klasycznych chipsów, orzeszków ziemnych czy paluszków oferują nawet produkty regionalne lub ekologiczne, takie, jak jednodniowe soki warzywno-owocowe i zdrowe sałatki.
Niezależnie od tego, co znajduje się w minibarze, takie urządzenie to użyteczne rozwiązanie dla gości, którzy mogą z miejsca zorganizować miły wieczór w hotelowym pokoju. Ich zadowolenie to z kolei dla hotelu jeszcze jeden profit, nie mniej ważny od tego finansowego.