Materiał Partnera

Dlaczego warto uprawiać nordic walking?

Dlaczego warto uprawiać nordic walking?

Aktywność fizyczna to nie tylko sposób na lepszą kondycję. Odpowiednio dobrana pomaga w kształtowaniu prawidłowej postawy, przyczynia się do wzmacniania mięśni i układu kostnego, a także zwiększa pojemność oddechową płuc, co sprzyja dotlenieniu komórek. Do bardzo skutecznych form terapii ruchem zalicza się nordic walking. To świetny sport zarówno dla seniorów, jak i dla osób w kwiecie wieku.

Nordic walking – sport, rekreacja i terapia ruchem w jednym

W polskich realiach nordic walking pojawił się już kilkanaście lat temu. Chociaż początkowo budził sporo wątpliwości, wspieranie tej formy aktywności i systematyczne wskazywanie jej zalet wpłynęło na coraz większą jej popularność. Obecnie z kijkami można zobaczyć nawet starszych ludzi. Dla nich taka forma uprawiania sportu jest nie tylko łatwa, ale również możliwa bez względu na stan zdrowia i ogólną kondycję.

Na czym polega wyjątkowość tego sportu? Przede wszystkim jest on uniwersalny, co oznacza, że może go uprawiać zarówno dziecko, jak i osoba w podeszłym wieku. Może pełnić funkcje terapeutyczne, czego przykładem są zajęcia, jakie oferuje Garuda. Poznańskie Centrum Relaksacji i Terapii Ruchem. Wbrew przekonaniom nie jest to także sport męczący, bowiem dzięki odpowiedniej technice ruchu nawet osoby, które zazwyczaj męczą się na spacerach, wytrzymują całkiem intensywne tempo marszu. Nordic walking to również sport rodzinny, który można uprawiać w grupie. Sama technika chodzenia oraz jego tempo pozwalają na prowadzenie rozmowy i komunikowanie się z innymi maszerującymi. Jedynym ograniczeniem jest w zasadzie dostępność odpowiednich kijków, bowiem dla najmłodszych modele dostępne na rynku mogą być po prostu zbyt długie.

Dlaczego warto wybrać nordic walking?

Nordic walking to nie tylko ciekawa forma aktywności. Wokół sportu wytworzyła się specyficzna kultura. Sprawia ona, że Internet nasyca się blogami, stronami z instruktażowymi filmami, poradami, a w większych miejscowościach zakładane są specjalne kluby miłośników. Takie organizacje inicjują spotkania w miejskich parkach czy laskach, podczas których wspólnie przeprowadza się ćwiczenia rozgrzewające i uczestniczy
w zbiorowym marszu.

Również opinie lekarzy i terapeutów na temat tej aktywności są bardzo pozytywne. Nordic walking zalecany jest każdemu, kto może samodzielnie chodzić, w tym również osobom z chorobami serca czy problemami z kręgosłupem. Efekty bywają zdumiewające – wpływają nie tylko na samą kondycję, ale też pozytywnie oddziałują na układ sercowo-naczyniowy, ruchu i oddechowy. Do tej listy zalet można dodać jeszcze doskonałe samopoczucie i możliwość kontaktu z innymi ludźmi, a co za tym idzie – pozytywny wpływ na psychikę.

Minimalna inwestycja – maksymalne korzyści

Uprawianie nordic walkingu nie wymaga też żadnych specjalnych przygotowań, a jedynie zainwestowania w odpowiednie pod względem długości kije i wygodne buty. Koszt tego sprzętu nie jest zbyt wysoki, dlatego może sobie na niego pozwolić większość osób. Dlatego nordic walking ma ogromną przewagę nad znacznie kosztowniejszym i stanowiącym większe wyzwanie rowerem. Kijki nie wymagają miejsca do przechowywania ani konserwacji, a spacerować z nimi można o każdej porze roku, również po śniegu. Niezbyt wysoka inwestycja w kijki oraz systematyczność i skorzystanie ze wsparcia trenera zaowocują wyeliminowaniem wad postawy oraz znaczną poprawą samopoczucia.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz