Materiał Partnera

Dlaczego warto brać udział w konferencjach?

Dlaczego warto brać udział w konferencjach?

Powszechnie uważa się, że konferencje są jedną z najskuteczniejszych metod rozwoju. Podczas tego typu spotkań mamy okazję poznać najnowsze trendy w interesującej nas dziedzinie, spotkać się i porozmawiać ze specjalistami oraz poszerzyć sieć swoich kontaktów. Konferencje organizowane są dla niemalże wszystkich branż i przyciągają rzesze zainteresowanych, którzy dzielą się wzajemnie swoją wiedzą i doświadczeniem

Jedna konferencja – wiele korzyści

Główną korzyścią, jaką osiągają uczestnicy konferencji, jest poznanie trendów obowiązujących w interesującej nas dziedzinie. Na tego typu eventach pojawiają się wybitni specjaliści, którzy nie tylko doskonale orientują się w nowościach z branży, ale i sami kształtują aktualne trendy.

Kolejnym plusem jest zwiększenie zaangażowania w działania w danej branży. Badania wykazują, że udział w konferencjach motywująco wpływa na pracę ludzi. Pozyskiwanie nowych informacji sprzyja zwiększeniu chęci do działania, co z kolei przekłada się na owocny rozwój personalny. Konferencje i spotkania ze specjalistami są też źródłem wielu inspiracji. Co najważniejsze, uzyskane podczas spotkania informacje wykorzystuje się później w praktyce, a to sprzyja zwiększaniu umiejętności i rozwojowi branży.

Wykwalifikowany pracownik, to cenny pracownik

Udział w konferencjach podnosi nie tylko poziom naszej wiedzy i kwalifikacji, ale także sprawia, że stajemy się cenniejsi na rynku pracy. Posiadanie aktualnej wiedzy z branży jest dla potencjalnego pracodawcy sygnałem, że jesteśmy cennym nabytkiem dla firmy, ponieważ jesteśmy na bieżąco z nowinkami.

Znajdź pracę na konferencji

Coraz częstszą praktyką jest organizowanie po konferencji spotkań networkinowych, podczas których można znacznie poszerzyć sieć kontaktów biznesowych oraz dobrze zareklamować się wśród potencjalnych pracodawców. Oprócz pozyskiwania nowych kontaktów, tego typu spotkania to doskonała okazja do budowania pozytywnego wizerunku w oczach potencjalnych pracodawców lub klientów. Mamy okazję dać się poznać w roli eksperta, przy czym charakter konferencji jest na tyle niezobowiązujący, że nie znajdujemy się pod presją i nie ulegamy stresowi, jak dzieje się w przypadku rozmów kwalifikacyjnych – powiedział specjalista z Ośrodka Szkoleniowo-Seminaryjnego FORTIS w Szczecinie.

Oceń artykuł (2)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz