Artykuł sponsorowany

Diagnostyka komputerowa – dlaczego ważna jest przy autach francuskich?

Diagnostyka komputerowa – dlaczego ważna jest przy autach francuskich?

Diagnostyka komputerowa polega na podłączeniu specjalnego testera do komputera pokładowego samochodu. To zaś pozwala na odczytanie kodów błędów, które wskazują na usterki w określonych podzespołach auta. Zalety takiego rozwiązania? Szybkie diagnozowanie, nawet we wczesnych fazach uszkodzeń. Kiedy przeprowadzać taki proces? W przypadku niektórych marek samochodów warto dokonywać tego nawet raz na kwartał.

Diagnostyka komputerowa aut francuskich

Co wspomniany kwartał warto między innymi diagnozować pojazdy marek francuskich: Dacia, Citroen, Renault, Peugeot. Nie jest jednak związane to z wysokim poziomem usterkowości różnych modeli od tych koncernów, ale wiąże się to z wysokim poziomem elektroniki w autach z kraju położonego nad Sekwaną. Tania diagnostyka co kilka miesięcy to zaś inwestowanie w najwyższą sprawność techniczną pojazdów. Pomaga to utrzymywać nawet kilkuletnie samochody niemalże w fabrycznym stanie. Na rynku dzięki temu można łatwo kupić bezusterkowe auta francuskie, które w wersji używanej są naprawę atrakcyjne cenowo. Warto przed podpisaniem umowy kupna zawsze udawać się jednak z pojazdem na diagnostykę komputerową. Tę wykonają dla Ciebie m.in. specjaliści Centrum Obsługi Aut Francuskich ZULUGARAŻ, którzy świadczą również doradztwo motoryzacyjne przy zakupie wymarzonych czterech kółek…

Zalety diagnostyki komputerowej

Na przykładzie samochodów francuskich można zaobserwować bardzo dynamiczną komputeryzację w motoryzacji, która nie tylko podwyższa osiągi aut i komfort ich użytkowania, ale też poziom bezusterkowości oraz bezpieczeństwa. Dzisiaj stosowanie m.in. diagnostyki komputerowej po zapaleniu się sławetnej kontrolki „check engine”, pozwala na rozpoznanie kodów błędów różnych elementów. Mogą one dotyczyć układu paliwowego, sterownika silnika, systemów ABS/ASR/ESP/AIRBAG/EPC, klimatyzacji, filtrów DPF, czy też automatycznych skrzyni biegów. Najlepsze testery z odpowiednim oprogramowaniem, mogą współpracować również z najnowocześniejszymi czujnikami nowych aut, co pozwala monitorować oraz kontrolować parametry samochodu w warunkach jazdy. Mowa o weryfikowaniu sprawności silnika, ciśnienia doładowania, czasu wtrysku, czy o sprawdzeniu pracy przepływomierza… Po co jednak nam taka szeroka zautomatyzowana i zelektronizowana diagnostyka? Przede wszystkim do szybkiego wykrywania usterek tak, aby dany podzespół można było zregenerować zamiast wymienić w całości. Efekt? Tańsze naprawy i mniejszy ich zakres, co można właśnie zaobserwować w nowoczesnych autach marek Renault, czy Citroen.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz