Artykuł sponsorowany

Czym są packshoty i jak się je wykonuje?

Czym są packshoty i jak się je wykonuje?

Skuteczna sprzedaż w dobie wolnego rynku jest możliwa wyłącznie przy dobrze zaplanowanej strategii marketingowej. Aby pokonać konkurencję w wyścigu po klienta, sprzedawca musi inwestować w reklamę. Kiedy reklama działa? Gdy wzbudza emocje i skutkiem tego – chęć posiadania. Jak osiągnąć taki efekt? Najłatwiej i najpewniej za pomocą pięknych obrazów.

Co to jest packshot?

Nie od dziś wiadomo, że to obraz, a nie słowo najmocniej oddziałuje na odbiorców reklam. Właśnie dlatego warstwa graficzna zwykle dominuje nad szczegółowymi opisami produktów w katalogach promocyjnych, na plakatach i banerach. Fotografie produktów zawsze towarzyszą ogłoszeniom w serwisach aukcyjnych, trudno wyobrazić sobie sklep internetowy bez zdjęć poszczególnych propozycji z oferty. Bez względu na rodzaj sprzedawanego towaru, w jego prezentacji zawsze musi znaleźć się fotografia. Termin packshot w branży reklamowej oznacza właśnie profesjonalne zdjęcie produktowe.

Packshot pozwala przedstawić przedmiot na sprzedaż za pomocą statycznego lub ruchomego obrazu. Zdjęcia statyczne wykorzystuje się przede wszystkim w tradycyjnych kanałach przekazu, a więc np. w czasopismach, folderach sprzedażowych czy na billboardach. W sieci coraz częściej można spotkać interaktywne packshoty. Są to ruchome zdjęcia, które obracając się, umożliwiają odbiorcy obejrzenie przedmiotu z każdej strony. Taka prezentacja towaru jest dla potencjalnego klienta o wiele bardziej atrakcyjna, toteż popularność zdjęć obrotowych w e-commerce nie może dziwić – opowiada fotograf produktowy ze studia photographic.pl w podwarszawskim Józefowie.

Jak wykonuje się packshoty?

W fotografii reklamowej nie ma miejsca na żadne potknięcia i niedoskonałości. Zdjęcia produktowe powinny uwydatniać wszystkie walory danego towaru, doskonale odzwierciedlać jego kształty, kolory i fakturę; muszą być dobrze doświetlone, ostre, bardzo wysokiej jakości. Takie wymagania można spełnić wyłącznie pod warunkiem wykonania dobrze zaplanowanej sesji w studiu fotograficznym i z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu.

Dla ułatwienia późniejszej obróbki packshoty wykonuje się na białym tle lub w namiocie bezcieniowym. Przed rozpoczęciem fotografowania produkt jest odpowiednio przygotowywany (np. czyszczony, polerowany) i oświetlany; fotograf przygotowuje aranżację, umożliwiającą przedstawienie towaru w możliwie najbardziej atrakcyjny sposób. Do fotografowania odzieży często wykorzystuje się manekiny z odłączanymi elementami – w ten sposób powstają zdjęcia typu duch, na których odzież wydaje się być noszona przez niewidoczne postaci. Packshoty obrotowe (zdjęcia produktowe 360 stopni) wymagają wykonania serii zdjęć produktu pod różnymi kątami; takie fotografie następnie łączone są w ruchomą prezentację. Ostatnim etapem pracy ze zdjęciami reklamowymi jest postprodukcja, czyli obróbka w profesjonalnym programie komputerowym.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz