Artykuł sponsorowany

Czy w autach z bezpośrednim wtryskiem paliwa można zamontować instalację LPG?

Czy w autach z bezpośrednim wtryskiem paliwa można zamontować instalację LPG?

Nowoczesne jednostki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa do niedawna uważane były za silniki, w których montaż instalacji gazowej jest znacząco utrudniony lub nawet niemożliwy. Obecnie jednak dzięki specjalnym rozwiązaniom coraz częściej gazem LPG zasilane są popularne jednostki napędowe FSI, TFSI, TSI czy DISI. Czy taka instalacja jest bezpieczna dla silnika i jak właściwie działa?

Problem z bezpośrednim wtryskiem paliwa

Stosowany przez producentów samochodów bezpośredni wtrysk paliwa jest obecnie najpopularniejszym rozwiązaniem w silnikach benzynowych. Pozwala zwiększyć elastyczność jednostki, ograniczyć jej zapotrzebowanie na paliwo i wydłużyć żywotność. Charakterystyczne kody silnika FSI i TSI będące znakiem rozpoznawczym aut z grupy Volkswagen czy stosowane przez Mazdę DISI do niedawna były uważane za bardzo trudne lub wręcz niemożliwe do sprawnego zasilania gazem LPG. Nowoczesne instalacje proponowane przez specjalistyczne zakłady zajmujące się autogazem są jednak w stanie współpracować również i z silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Bardzo ważnym elementem takich instalacji LPG jest sterownik dedykowany do jednostek napędowych tego typu. Pozwala on na dokładne dawkowanie gazu w pełnym zakresie obrotów osiąganych przez silnik, dzięki czemu przez cały czas użytkowania auto korzysta z tańszego paliwa. Taka instalacja wymaga jednak właściwej konfiguracji oraz montażu, czym zajmie się serwis autogazu, którego właścicielem jest Bożena Najdzińska. Czy jednak nowoczesna instalacja LPG do samochodów z silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa na pewno jest bezpieczna dla tego typu jednostek napędowych?

Wydajna i bezpieczna instalacja gazowa

LPG w samochodzie z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest rozwiązaniem przede wszystkim gwarantującym spore oszczędności wynikające z niższego kosztu gazu w stosunku do benzyny. Należy jednak pamiętać, że odpowiednio serwisowana instalacja nie będzie generowała dodatkowych kosztów związanych z koniecznością naprawy jej lub silnika. Okazuje się bowiem, że instalacja LPG do aut z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest całkowicie bezpieczna zarówno dla wtryskiwaczy, jak i np. tłoków czy zaworów.

W przypadku zastosowania takiego rozwiązania gaz dostarczany jest do kanałów dolotowych, a wtryskiwacze są efektywnie chłodzone dzięki dotryskowi benzyny. Instalacja LPG dla aut z bezpośrednim wtryskiem paliwa wyróżnia się zatem spalaniem nie tylko gazu, ale też niewielkich ilości benzyny, o czym warto pamiętać. Są to jednak ilości marginalne, które nie zaburzają sporych oszczędności wynikających z montażu takiego układu. Czy zatem można zamontować instalację LPG w autach z nowoczesnymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa? Zdecydowanie tak – jest ona bezpieczna dla jednostki napędowej i zapewnia satysfakcjonujące zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdu.

Opracowanie:
Mikołów, Dzieńdziela 5
tel. 502 908 548
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz