Artykuł sponsorowany

Co zrobić, gdy przesyłka została uszkodzona?

Co zrobić, gdy przesyłka została uszkodzona?
Listopad to miesiąc, w którym firmy kurierskie pracują na najwyższych obrotach. Niemal każdy z nas zamawia paczki, w których znajdują się mikołajkowe i świąteczne prezenty dla najbliższych. Czasami zdarza się, że produkt w paczce jest uszkodzony. Co możesz zrobić w takiej sytuacji? Jak uniknąć problemów i kto jest odpowiedzialny za twoją paczkę – firma kurierska, sprzedawca czy może producent? Znaj swoje prawa!

Dokładnie oglądaj przesyłki!

W okresie świątecznym kurierzy nie zawsze mają czas i chęci, aby poczekać aż klient sprawdzi zawartość przesyłki. Oczywiście niektórzy kurierzy się na to zgodzą, lecz nie mają takiego obowiązku. Przy odbiorze dokładnie obejrzyj stan opakowania i jeśli jest ono uszkodzone – poproś kuriera, aby zostało to odnotowane w protokole. Dzięki temu w razie niekompletnej lub uszkodzonej zawartości masz podstawy do reklamacji. Pamiętaj, że twoja paczka może pokonać tysiące kilometrów, zanim do ciebie trafi. Do zniszczenia może dojść na każdym etapie podróży.

Nienaruszone opakowanie i zniszczony produkt?

Nie zawsze uszkodzone pudełko oznacza zniszczony produkt. Czasami mimo wgnieceń i rozdarć, zawartość pozostaje w nienaruszonym stanie. Jednakże może zdarzyć się sytuacja odwrotna, kiedy mimo idealnego stanu opakowania, zamówienie jest niekompletne lub uszkodzone. Najczęściej tego typu sytuacje wynikają z nieprawidłowego zabezpieczenia paczki oraz pomyłek podczas kompletowania zamówienia. Nie da się ukryć, że to właśnie obawy przed takimi sytuacjami powstrzymują wiele osób przed kupowaniem online. A szkoda! Zakupy przez Internet mogą być komfortowe i bezpieczne. Ochrona konsumenta skutecznie o to dba, lecz bardzo ważna jest znajomość swoich praw. Jeśli nie potrafisz samodzielnie ubiegać swoich praw, zawsze możesz skorzystać z pomocy profesjonalistów.

Co zrobić, gdy nie ma winnego?

Zdarza się, że firmy uciekają od odpowiedzialności. Firmy kurierskie zrzucają winę na nieprawidłowe zapakowanie przez sprzedawców, a sprzedawcy obwiniają producentów o to, że ich produkty nie były wystarczająco dobrej jakości. Jeśli jesteś w takiej sytuacji, zawsze możesz skorzystać z pomocy prawnika np. dzięki mojmecenas.com. Jako konsument masz prawo do zwrotu pieniędzy lub wymiany produktu. Jest to szczególnie ważne w przypadku wartościowych rzeczy. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że mają oni prawo do reklamacji. Zdarza się, że firmy kurierskie i sprzedawcy udzielają błędnych informacji, jakoby nie ponosili odpowiedzialności na tego typu sytuacje. Walcz o swoje prawa i nie daj się oszukać!

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz