Co warto wiedzieć o konserwacji nowych samochodów
Zabezpiecz podwozie
Najgorszym wrogiem samochodu jest rdza, a szczególnie podatne na nią jest podwozie samochodu. Jeżeli nie będziemy z nią walczyć, szybko pod spodem auta pojawi się rdzawy liszaj, który z czasem pokryje wszystkie elementy podwozia. Rdza powstaje wszędzie tam, gdzie powierzchnie stalowe narażone są na destrukcyjne działanie warunków atmosferycznych. Dlatego istotne jest, aby zawczasu zająć się tym czego nie dopilnowali w fabryce.
Pierwszym krokiem jest dokładne umycie podwozia i jego wysuszenie. Ważne jest, aby użyć do tego środków odtłuszczających. Później myjką pozbywamy się brudu oraz piany i czekamy aż podwozie wyschnie. Wyczyszczone i osuszone podwozie należy następnie oczyścić za pomocą drucianej szczotki (ręcznej albo przymocowanej do wiertarki). Oczyszczoną w ten sposób powierzchnię musimy teraz zabezpieczyć za pomocą środka przeciw rdzy. Jednym z lepszych preparatów na rynku jest preparat RUST STOP firmy RUST CHECK.
Dlaczego warto konserwować podwozie? Ponieważ to elementy podwozia są narażone na szkodliwe działanie wilgoci, a uderzające od spodu kamienie powodują mikrouszkodzenia, które są szczególnie narażone na ataki rdzy.
Zabezpiecz lakier
Obecnie stosowane lakiery nie są tak grube jak jeszcze 20 lat temu, dlatego wymagają bardziej starannej pielęgnacji. Zagrożeniem są przede wszystkim sól oraz zarysowania powstające w trakcie codziennego użytkowania auta. Aby się przed nimi zabezpieczyć, doradza się zabezpieczanie nawet nowych powłok lakierniczych przy pomocy warstw ochronnych. Jednym z rozwiązań są powłoki permanentne (np. kwarcowe albo ceramiczne), które chronią auto przez okres około 2 lat.
Lakier możemy także zabezpieczyć innymi powłokami i środkami blokującymi powstawanie rdzy. Pamiętajmy jednak, aby poza lakierem zabezpieczyć też szeregi innych elementów, takich jak np. felgi oraz elementy plastikowe.
Konserwacja nowego samochodu jest bardzo ważna, ponieważ nawet nówki prosto z salonu mogą posiadać rysy nabyte przy transporcie. Dzięki szybkiemu zabezpieczeniu wszystkich powłok, spowalniamy ich zużycie, dlatego auto dużej wygląda jak nowe. Pozwala to nie tylko uniknąć zużycia części (elementy podwozia itd.), ale także podnosi wartość auta.