Artykuł sponsorowany

Charakterystyka tac reklamowych

Charakterystyka tac reklamowych
Gama materiałów wspierających sprzedaż jest ogromna. Tak zwane POSM (point of sales materials, czyli materiały dystrybuowane w miejscu sprzedaży) sprawiają, że klienci kupują więcej, lepiej poznają markę, a jej wizerunek jeszcze mocniej zapada w pamięć. Jednymi z materiałów POS są tace reklamowe. Czym są i w jaki sposób oddziałują na klienta? Gdzie można się z nimi spotkać najczęściej?

Zastosowania i zasada działania tac reklamowych

Tace reklamowe to nic innego, jak tace służące do wydawania posiłków wzbogacone o przekaz marketingowy. O ich reklamowej skuteczności najlepiej świadczy fakt, że korzystają z nich najwięksi w branży gastronomicznej, z restauracjami McDonald’s na czele.

Taca reklamowa może służyć do prezentowania treści marketingowych, ale też informacyjnych. Pozwala np. przedstawić klientom menu, aktualne promocje albo wartości odżywcze serwowanych w lokalu posiłków. Z jednej strony jest to reklama nienarzucająca się, a z drugiej bardzo skuteczna z dwóch powodów:

  1. Odbiorca ma styczność z przekazem przez cały posiłek. Jest to czas znacznie dłuższy niż np. w przypadku billboardu. Nośnika nie da się też pominąć czy wyłączyć, jak ma to miejsce w przypadku reklamy internetowej, telewizyjnej, radiowej czy prasowej.
  2. Odbiorca styka się z reklamą podczas posiłku, czyli w przyjemnych okolicznościach. Zadowolenie, które mu wtedy towarzyszy, sprawia, że marka utrwala się w pamięci w sposób bardzo pozytywny. Zaczyna się kojarzyć z uczuciem sytości, zmysłowymi doznaniami związanymi z posiłkiem, a także że spotkaniami z przyjaciółmi czy ze szczególnie radosnymi okolicznościami, które świętujemy posiłkiem.

Charakterystyka i rodzaje tac reklamowych

Tace reklamowe mogą się różnić kształtami i rozmiarami. Widać to dobrze w ofercie firmy Noex, która specjalizuje się w wysokiej jakości materiałach POS. Znajdziemy tu zarówno tace prostokątne, jak i okrągłe, płytsze i głębsze, z uchwytami lub bez. Co szczególnie istotne, tace mogą być wykonywane w wielu kolorach. Dzięki temu można znaleźć taki, który będzie wpisywał się w identyfikację wizualną firmy.

Taca reklamowa składa się z tacy oraz etykiety umieszczanej na jej dnie. Jest to wydruk z warstwą antypoślizgową, która chroni papier przed przesuwaniem się. Dzięki temu, że treść nie jest nanoszona bezpośrednio na tacę, lecz na wymienny nośnik, można zmieniać przekaz marketingowy, dostosowując go np. do menu sezonowego czy następujących po sobie akcji promocyjnych. To prosty i tani sposób na to, aby pozostawić trwały ślad w pamięci klienta i skłonić go do kolejnych zakupów. Dodatkową zaletą tac reklamowych jest to, że warstwa papieru podnosi higienę posiłku – zabrudzona sosem etykieta ląduje w koszu, a tace są znacznie czystsze, co przyspiesza ich czyszczenie.

Oceń artykuł (2)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz