Artykuł sponsorowany

Awarie układu kierowniczego – kiedy udać się do mechanika? Dr Mechanik Auto Serwis

Awarie układu kierowniczego – kiedy udać się do mechanika? Dr Mechanik Auto Serwis

Układ kierowniczy ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów pojazdu, dlatego nie wolno ignorować jakichkolwiek problemów z podzespołami wchodzącymi w jego skład, czyli z kolumną kierownicy i przekładnią. Po czym poznać, że doszło do awarii i w jaki sposób przedłużyć żywotność układu kierowniczego w samochodzie? Zachęcamy do lektury.

Jakie są najczęstsze usterki układu kierowniczego?

Jakiekolwiek usterki układu kierowniczego są dla rutynowego kierowcy łatwo odczuwalne. Chodzi przede wszystkim o:

  • spory opór podczas wykonywania manewrów skręcania,

  • zacięcia na kierownicy,

  • znoszenie samochodu w trakcie jazdy,

  • zmniejszenie promienia skręcania,

  • pojawienie się oleju w zbiorniczku układu wspomagania,

  • bicie na kierownicy,

  • świsty i stuki słyszalne w kabinie,

  • szarpanie na kole kierownicy,

  • sygnalizowanie awarii za pomocą lampki na desce rozdzielczej.

Sposób postępowania w przypadku awarii układu kierowniczego

Jeśli zauważymy któryś z powyżej wymienionych przejawów awarii, powinniśmy niezwłocznie i w bezpieczny sposób udać się do mechanika samochodowego, który rozstrzygnie, czy problem rzeczywiście dotyczy układu kierowniczego. Jak przyznaje przedstawiciel warsztatu Dr Mechanik Auto Serwis:

Specjaliści są w stanie rozpoznać usterkę tego układu m.in. po nadmiernym wyrobieniu drążków kierowniczych, uszkodzeniu lub zapowietrzeniu się pompy wspomagania, uszkodzeniu piasty przedniego koła, bądź nieprawidłowym napięciu paska służącego do napinania pompy.

Dr Mechanik specjalizuje się w naprawie samochodów osobowych i dostawczych. Oferuje m.in. diagnostykę oraz naprawę zawieszenia pneumatycznego Airmatic i innych producentów. Sprzęt do diagnostyki komputerowej oraz ustawienia zbieżności i geometrii umożliwia mechanikom dokładną i profesjonalną obsługę klientów. Warsztat przeprowadza także naprawę silników oraz układów: napędowych, hamulcowych, wydechowych, zapłonowych i chłodzenia. Wykonuje również wiele innych prac oraz oferuje okresowe przeglądy i wulkanizację.

Jak zadbać o układ kierowniczy w samochodzie?

Tym co ma największy wpływ na ewentualne awarie układu kierowniczego jest oczywiście nieodpowiedni styl jazdy. Aby uniknąć ryzyka ich pojawienia się, warto przede wszystkim w łagodniejszy sposób pokonywać nierówności, podjazdy oraz krawężniki, a także najeżdżać na dziury drogowe z mniejszą prędkością. Jeśli nie jest to konieczne, nie wykonujmy także kręcenia kierownicą podczas postoju. Kolejnym elementem, który zwiększa ryzyko awarii jest nieumiejętnie przeprowadzony tuning. Wybór zbyt sztywnych amortyzatorów lub za duże obciążenie sprężyn, powodują dodatkowe obciążenie także układu kierowniczego, co znacznie przyspiesza jego zużywanie się.

Jazda z uszkodzonym układem kierowniczym jest nie tylko niewygodna, ale przede wszystkim bardzo niebezpieczna, gdyż może wiązać się z wykonywaniem przez samochód niespodziewanych manewrów. Aby uniknąć takiego niebezpieczeństwa, w przypadku problemów jak najszybciej zgłośmy się do warsztatu samochodowego, gdzie usterka zostanie wyeliminowana.

Opracowanie:
Warszawa, Płowiecka 65
tel. 500 822 113
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz