Artykuł sponsorowany

Awaria kasy fiskalnej – co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji? El-Via

Awaria kasy fiskalnej – co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji? El-Via

Posiadanie kasy fiskalnej jest obowiązkiem każdej firmy prowadzącej działalność gospodarczą polegająca na sprzedaży towarów i usług. Zadaniem takiej kasy jest ewidencjonowanie wszystkich transakcji. Co jednak możemy zrobić, kiedy urządzenie odmówi nam posłuszeństwa? Jak powinniśmy się zachować kiedy nasza kasa fiskalna ulegnie awarii? Odpowiedzi na te trudne pytania znajdziecie w naszym krótkim poradniku.

Niespodziewana awaria – co robić?

Osoby prowadzące sklep lub zakład usługowy mają obowiązek prowadzenia kasy fiskalnej. Niestety, tak jak każde inne urządzenie, kasa fiskalna także może ulec awarii. Jeśli spotka nas taka sytuacja, do wyboru mamy tak naprawdę tylko dwa rozwiązania. Możemy całkowicie zaprzestać sprzedaży aż do momentu naprawy kasy, albo skorzystać z kasy rezerwowej, jeśli taką posiadamy. Oba te rozwiązania są przewidziane w przepisach polskiego prawa. Niezależnie od tego, które z nich wybierzemy, pamiętajmy by niezwłocznie zadzwonić po pomoc do serwisu. Naprawą kas fiskalnych zajmuje się przedsiębiorstwo El-Via z Wałbrzycha.

Zespół El-VIA składa się ze specjalistów, którzy zapewniają fachowe i szybkie usługi w zakresie naprawy sprzętu fiskalnego oraz oprogramowania. Firma specjalizuje się w sprzedaży urządzeń fiskalnych najwyższej jakości, takich jak drukarki i kasy fiskalne, sprawdzarki cen, drukarki kodów kreskowych, kolektory danych oraz czytniki kodów kreskowych. W ofercie znajdują się również wagi elektroniczne, a także hotelowe zamki elektroniczne i systemy telewizji przemysłowej. Uzupełnienie oferty stanowi szeroki wybór materiałów eksploatacyjnych, takich jak tonery do drukarek laserowych, etykiety do wag i drukarek etykiet oraz metki do metkownic.

Jak postępować po awarii?

Jeśli posiadamy rezerwową kasę rejestrującą, możemy kontynuować sprzedaż, prowadząc ewidencje transakcji przy pomocy tego urządzenia. Warto jednak pamiętać, że nie mamy obowiązku posiadania takiego urządzenia. To od nas zależy, czy zdecydujemy się w nie zainwestować. Tak naprawdę, warto przekalkulować, ile pieniędzy możemy stracić podczas jednodniowej awarii kasy fiskalnej. Pamiętajmy, że o zmianie kasy powinniśmy poinformować urząd skarbowy, składając tam informacje o awarii i pismo o zamianie kasy. Po naprawie uszkodzonego urządzenia również musimy zgłosić taką informację do urzędu. Warto pamiętać o tym, że rezerwowa kasa fiskalna powinna się znaleźć dokładnie w tym samym miejscu, co kasa podstawowa.

Kiedy nie mamy kasy rezerwowej powinniśmy zaprzestać dokonywania sprzedaży do momentu, w którym urządzenie zostanie naprawione. Powinniśmy też złożyć w urzędzie pismo o przerwie w działaniu kasy i ewidencjonowaniu sprzedaży. Niezwłocznie musimy też wezwać serwis odpowiadający za stan techniczny urządzenia – najczęściej wybiera się go w momencie fiskalizacji kasy. Pod żadnym pozorem nie prowadźmy sprzedaży bez rejestracji. Prowadzenie sprzedaży bez kasy rejestrującej, w momencie, w którym mamy taki obowiązek, może przynieść nam poważne kary – w zależności od sytuacji taka praktyka traktowana jest jako wykroczenie lub przestępstwo skarbowe.

Opracowanie:
Wałbrzych, gen. Andersa 187
tel. 74 846 43 83
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz