Artykuł sponsorowany

Agrocor | Transport – Czy przewozy całościowe i drobnicowe mogą odbywać się przyczepami typu plandeka?

Agrocor | Transport – Czy przewozy całościowe i drobnicowe mogą odbywać się przyczepami typu plandeka?

Usługi transportowe przeprowadzane są różnego rodzaju pojazdami. Dużym wyzwaniem dla firm transportowych jest dopasowanie typu ładunku do ładowności i ilości aut, które mają do dyspozycji. W grę wchodzi rozróżnienie między transportem całościowym a przewozami drobnicowymi. Specjalistyczne usługi transferu towarów świadczy firma Agrocor w Korycinie. Dlaczego w transporcie tak popularne są przyczepy typu plandeka?

Transport drobnicowy a całościowy

Nie ma co się oszukiwać. Jedną z kluczowych spraw w transporcie i spedycji, jest odpowiednie ustawienie łańcucha dostaw. Z informacji uzyskanych od jednej z firm transportowych – przedsiębiorstwa Agrocor istniejącego na rynku nieprzerwanie od 1993 roku, dowiedzieliśmy się, że najekonomiczniejsze w rozrachunku są transfery całopojazdowe (typu FTL). Zapełniają one zwykle całą dostępną przestrzeń ładunkową, choć zdarzają się wyjątki. Ten rodzaj przewozów odbywa się zwykle w systemie door-to-door (bez przeładunków). Najważniejszą ich zaletą jest duża ochrona ładunku przed uszkodzeniem oraz skrócony do minimum czas dostawy.

Jak informuje nas nasz rozmówca, z kolei system LTL (drobnicowy) ze względu na konieczność wykonywania sporej liczby przeładunków, trwa znacznie dłużej. Koszt usługi nawet po dobraniu odpowiedniej reguły transportowej np. metra sześciennego, metra ładownego (przy ładunkach przestrzennych), bądź metra bieżącego (przy dłużycy) - jest wyższy. Wynika to z konieczności doliczania różnego rodzaju opłat za wspomniane przeładunki oraz wykorzystanie części powierzchni ładunkowej.

Przyczepy typu plandeka uniwersalne i wygodne

W obu wspomnianych systemach sprawdzają się doskonale posiadane przez firmę Agrocor Kazimierz Buzun specjalistyczne przyczepy typu plandeka o ładowności do 24 ton. Otwierane z czterech stron boki umożliwiają łatwe manewrowanie ładunkiem w każdej płaszczyźnie, przyspieszając czas załadunku. Czy to w przypadku transportu dedykowanego, czy drobnicowego duże znaczenie ma tu także doświadczenie kierowcy. Posiadanie go ułatwia pracę w tej branży.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz