Materiał Partnera

5 sposobów na wzmocnienie odporności organizmu

5 sposobów na wzmocnienie odporności organizmu

Często łapiesz infekcje? Źle sypiasz? Szybko się męczysz? Wszystko wskazuje na to, że Twój układ odpornościowy domaga się pomocy. Poznaj kilka sprawdzonych sposobów, za pomocą których wzmocnisz organizm. Stosuj je przez cały rok – nie tylko w okresie zwiększonego zachorowania na grypę czy przeziębienie. Dzięki temu będziesz rzadziej chorować i odzyskasz siły witalne.

Dlaczego warto zadbać o wzmocnienie odporności?

Słaba odporność ma poważne skutki dla zdrowia całego organizmu. Nie tylko zwiększa ryzyko zachorowania na wiele schorzeń, ale również utrudnia skuteczną walkę z wirusami, bakteriami oraz innymi drobnoustrojami. Dlaczego tak się dzieje?

Gdy organizm zostanie zaatakowany przez drobnoustroje, białe krwinki (limfocyty) zaczynają produkować przeciwciała skierowane przeciwko wirusom czy bakteriom. Dzięki temu choroba bardzo szybko mija, tzn. leczenie jest dużo bardziej skuteczne, zaś same objawy wcale nie muszą być dokuczliwe.

Jak wzmocnić odporność organizmu?

Istnieje wiele sposobów pozwalających wzmocnić układ odpornościowy, a tym samym zmniejszyć podatność na choroby. Warto nie tylko zastosować odpowiednie suplementy wzmacniające odporność, np. oferowane przez Ginseng Poland sp.j., ale również znaleźć czas na odpoczynek, mniej się stresować czy hartować organizm przez cały rok.

1. Więcej wypoczywaj

Przemęczony organizm jest bardziej podatny na infekcje. Nie możesz więc „zarywać nocy” czy niedosypiać. Eksperci są zdania, że dorosły człowiek potrzebuje mniej więcej 8 godzin na sen.

2. Mniej się stresuj

Jeśli żyjesz w ciągłym biegu i stresujesz się, nic dziwnego że często chorujesz. Sytuacje stresowe obniżają odporność organizmu, ponieważ układ odpornościowy jest ściśle związany z układem nerwowym. Znajdź więc czas na odpoczynek, naucz się efektywnie odstresowywać, wykorzystaj potencjał drzemiący w technikach relaksacyjnych.

3. Sięgnij po suplementy wzmacniające

Aby poprawić funkcjonowanie układu odpornościowego, zacznij stosować suplementy na wzmocnienie organizmu. Zanim jednak wybierzesz konkretny produkt, sprawdź skład. Niech wśród składników pojawi się np. witamina C (najlepiej pozyskiwana z aceroli), spirulina, żeń-szeń. Warto także łykać witaminę D.

4. Zdrowo się odżywiaj

Chcąc wzmocnić organizm, nie możesz bazować wyłącznie na suplementach. Istotną rolę odgrywa zdrowa i prawidłowo skomponowana dieta. Zadbaj więc o to, by posiłki były zróżnicowane – wtedy będą dostarczać kompletu niezbędnych składników odżywczych.

5. Hartuj organizm

Odporność organizmu wzmacnia jego hartowanie. Warto od czasu do czasu zafundować sobie brodzenie w zimnej wodzie czy naprzemienny prysznic (raz ciepłą, raz zimną wodą).

To zaledwie kilka sposobów, dzięki którym wzmocnić odporność organizmu. Zastosuj je wszystkie, a bardzo szybko zauważysz pozytywne efekty – będziesz rzadziej chorować.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz