Materiał Partnera

Formalności pogrzebowe – przygotowanie i organizacja pochówku

Formalności pogrzebowe – przygotowanie i organizacja pochówku

Śmierć bliskiej nam osoby jest momentem wyjątkowo trudnym, jednak aby zapewnić jej pochówek, jesteśmy zobowiązani wypełnić szereg formalności. Jakie czynności należy wykonać w pierwszej kolejności? Do kogo zwrócić się po wymagane dokumenty? Jak zabrać się za organizację ceremonii pogrzebowej? Przedstawiamy kilka porad, które pomogą uporządkować te sprawy.

Karta i akt zgonu

Karta zgonu jest pierwszym dokumentem, który należy pozyskać w sytuacji śmierci bliskiej osoby. Będzie ona niezbędna podczas załatwiania dalszych formalności. Jeżeli śmierć miała miejsce w domu, wzywamy lekarza, który stwierdza zgon, a następnie wypisuje kartę. Gdy śmierć nastąpiła w szpitalu, kartę zgonu wypisuje lekarz opiekujący się pacjentem. Wystawienie tego dokumentu wiąże się z obowiązkiem odebrania ciała zmarłego ze szpitalnej kostnicy.

Następnie, w ciągu trzech dni, należy zgłosić zgon we właściwym dla miejsca śmierci Urzędzie Stanu Cywilnego. Jeśli powodem śmierci była choroba zakaźna, okres ten zostaje skrócony do 24 godzin. Podstawą do wydania w urzędzie aktu zgonu jest okazanie karty zgonu.

Zakład pogrzebowy

Z kartą zgonu udajemy się do wybranego zakładu pogrzebowego, aby zająć się szczegółami organizacji ceremonii pogrzebowej. Oczywiście, możemy także zadzwonić i umówić się z pracownikiem zakładu w naszym domu. Konieczne jest ustalenie takich kwestii, jak data pogrzebu oraz rodzaj obrządku religijnego, w jakim się on odbędzie. Należy również wyznaczyć cmentarz, na którym pochowany zostanie nasz bliski, a także wybrać trumnę.

Sposób, w jaki przygotowana zostanie ceremonia pogrzebowa zależy przede wszystkim od woli rodziny oraz od dyspozycji zmarłego, jeżeli takowe po sobie pozostawił. Zakres wykonywanych przez domy pogrzebowe usług jest bardzo zróżnicowany. Firmy takie jak Zakład Pogrzebowy Heban Piontczak zajmują się kompleksową organizacją pochówków. Powierzenie wszelkich obowiązków profesjonalnemu przedsiębiorstwu jest rozwiązaniem zapewniającym większy komfort psychiczny w tych tak trudnych dla każdego dniach.

Pozostałe obowiązki

Po załatwieniu tak podstawowych spraw jak termin i miejsce pochówku, należy pamiętać o pozostałych, pomniejszych obowiązkach. Ważne jest odpowiednie poinformowanie zainteresowanych organizowanym pogrzebem osób. W tym celu najlepiej umieścić w miejscowych serwisach i prasie nekrologi, a także zadbać o rozwieszenie tzw. klepsydr. Przy wyborze zakładu pogrzebowego dobrze jest zwrócić uwagę na bardzo istotne w tej sytuacji usługi transportowe. Aby upiększyć samą ceremonię, można zadbać o wyjątkową oprawę muzyczną oraz florystyczną pogrzebu.

Opracowanie:
Opatówek, 3 Maja 1
tel. 667 841 367
Oceń artykuł (0)
0,0
Komentarze
Dodaj komentarz