Artykuł sponsorowany

ABC konserwacji silnika ciągnikowego po sezonie

ABC konserwacji silnika ciągnikowego po sezonie

Nadejście zimy dla rolników oznacza zakończenie prac w polu. W tym czasie warto zadbać o odpowiednie zabezpieczenie maszyn – przeprowadzenie posezonowej renowacji i zabezpieczenie sprzętu przed działaniem niskich temperatur. Dziś podpowiadamy, jak zadbać o najważniejszą maszynę w gospodarstwie, czyli ciągnik.

Posezonowy remont

Konserwację silnika w ciągniku trzeba wykonać, zanim nadejdą pierwsze mrozy. Należy ocenić, które z części wymagają naprawy bądź całkowitej wymiany. W pierwszej kolejności powinniśmy sprawdzić stan wszystkich filtrów powietrza. Od ich sprawności zależy funkcjonowanie większości układów. Zanieczyszczone filtry prowadzą również do zwiększenia zużycia paliwa. Bardzo istotne jest także kontrolowanie stanu olejów silnikowych i przekładniowych. Ważne jest również sprawdzenie płynów chłodniczych i termostatów.

Zabezpieczenie ciągnika przed mrozami

Przed rozpoczęciem się zimowych mrozów, warto zadbać o zabezpieczenie ciągnika. Podpowiadamy, na co zwrócić szczególną uwagę. Podstawą jest spuszczenie wody z butli powietrznej w układzie hamulcowym. Jeżeli ciągnik był zalany, również trzeba zadbać o oczyszczenie wszystkich części i układów z wody, aby w zimie nie zamarzła i nie spowodowała poważnych uszkodzeń. Warto również sprawdzić i zabezpieczyć układ paliwowy oraz akumulator, który najlepiej jest całkiem wyjąć z maszyny i przechowywać w ciepłym pomieszczeniu.

Eksperci radzą, aby bak paliwa na sezon zimowy był zalany do pełna; dzięki temu zapobiegniemy osadzaniu się wody na ściankach zbiornika, która powstaje w wyniku kondensacji powietrza.

W czasie silnych mrozów zaleca się regularne uruchamianie silnika w celu rozgrzania maszyny.

Ekspert radzi

Gdy na dworze panują minusowe temperatury, może pojawić się problem z odpaleniem ciągnika. Przed rozpoczęciem się sezonu zimowego zalecam tankowanie specjalnej odmiany oleju napędowego, która przeznaczona jest do użytku w czasie silnych mrozów. Tego typu zabiegi sprzyjają bezawaryjnej pracy maszyn. Dodatkowo, co bardzo istotne, drzwi i zamki w kabinie warto posmarować specjalnymi specyfikami, które zapobiegną przymarzaniupowiedziała Krystyna Chmielewska, właścicielka sklepu z artykułami przemysłowo-metalowymi i komisu rolniczego Agro-Bis w Trzebnicy.
Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze (1)
Dodaj komentarz
Iwona C.
Iwona C.
03.10.2018
Profesjonalna firma jeżeli chodzi o centralne smarowanie, najlepsza na rynku. Jako firma dostarcza nam najlepsze podzespoły do instalacji skomplikowanych systemów centralnego smarownia. Bardzo chwalimy sobie z nimi współpracę.