Artykuł sponsorowany

Ekologia jako element marketingowo-promocyjny

Ekologia jako element marketingowo-promocyjny

Dynamiczny rozwój cywilizacyjny XX wieku z jednej strony przyniósł ogromny postęp technologiczny, z drugiej zaś sprawił, że w szybkim tempie postępowała degradacja środowiska naturalnego. Jednakże koniec XX i początek XXI wieku to zdecydowany wzrost świadomości ekologicznej na całym świecie, co zauważyli również specjaliści od reklamy
i marketingu.

Eko czyli trendy

Trend eko staje się coraz bardziej powszechny i wykorzystywany na wielu poziomach marketingu. Liczne kampanie społeczne promujące dbanie o środowisko naturalne, ekologiczne opakowania, korzystanie z odnawialnych źródeł energii, stały się inspiracją dla świata reklamy. Zdecydowana większość firm funkcjonujących na rynku docenia ten kierunek, uwzględniając go jednocześnie  w swoich  działaniach marketingowych, podobnie jak producenci różnego rodzaju produktów przyjaznych środowisku wspomagających promocję, tacy jak AllBag Tomasz Woźniak. Zainteresowanie ochroną środowiska spowodowało, że konsumenci zwracają uwagę już nie tylko na cenę i jakość, ale również na wpływ produktu na środowisko oraz sposób jego wytwarzania. Do najczęściej wykorzystywanych motywów ekologicznych zaliczyć można odpowiednią kolorystykę reklamy, symbole środowiska naturalnego (krajobrazy, zwierzęta, rośliny itd.), proekologiczne hasła lub umieszczenie informacji typu bio, eko itp. Najważniejsza dla większości konsumentów jest oczywiście ekologia produktu, czyli z jakich surowców jest on pozyskiwany i czy działania, które się podejmuje w celu jego uzyskania, są zgodne z naturą. Oferowany produkt nie tylko nie powinien zanieczyszczać środowiska, lecz także w możliwie największym stopniu je chronić. Dotyczy to również różnego rodzaju opakowań ekologicznych, takich jak pudełka oraz torby papierowe lub materiałowe, które stanowią integralną część produktu i mają kluczowe znaczenie w procesie dystrybucji wyrobu. Winny być one, poza swoimi podstawowymi funkcjami, zaprojektowane z uwzględnieniem wpływu na otaczającą nas przyrodę oraz wykonane z materiałów przyjaznych środowisku. Oczywiście nie każdy produkt może być reklamowany przy użyciu tzw. „zielonego marketingu”. Wprowadzanie w błąd konsumentów i informowanie, że produkt czy usługa są ekologiczne, gdy nie jest to zgodne z prawdą, może przynieść firmie więcej szkody niż pożytku.

Piękno, wygoda i funkcjonalność przyjazna środowisku

Sprzedaż produktów ekologicznych rządzi się podobnymi prawami jak sprzedaż tradycyjna. Niezmiernie ważne w tym procesie jest ich odpowiednie opakowanie, które również powinno być przyjazne środowisku, a przy tym swoim wyglądem lub właściwościami zachęcić do zakupu. Produkcja opakowań ekologicznych to proces, który warto zlecić wyspecjalizowanym firmom. AllBag Tomasz Woźniak z Wadowic, która od 2007 roku zajmuje się produkcją i sprzedażą różnego rodzaju opakowań przyjaznych środowisku ma w swojej ofercie również szeroki wybór produktów takich jak ekologiczne torby materiałowe, a także torby laminowane, reklamowe lub plecaki szkolne z materiałów najwyższej jakości. Firma świadczy również usługi poligraficzne, w tym wykonywanie nadruków reklamowo-informacyjnych na swoich wyrobach. AllBag to połączenie doświadczenia, nowoczesnego parku maszynowego oraz indywidualnego podejścia do każdego zamówienia, co przekłada się na najwyższą jakość oferowanych wyrobów.

Wątki i symbole odwołujące się do środowiska naturalnego wywołują pozytywne emocje. Tego typu przekazy odbierane są korzystnie i długo pozostają w świadomości odbiorców. Dlatego też wprowadzenie strategii i technologii przyjaznych dla środowiska może być doskonałym sposobem na wyróżnienie się wśród konkurencji oraz kreowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz