Artykuł sponsorowany

Jak przyciągnąć klientów do sklepu z odzieżą używaną?

Jak przyciągnąć klientów do sklepu z odzieżą używaną?

Sklepy z odzieżą używaną cieszą się ogromną popularnością. W każdym, nawet małym mieście, znajdziemy przynajmniej kilka second-handów. Bywa, że sklepów tego typu jest więcej niż klasycznych butików. Konkurencja jest bardzo duża, dlatego właściciele sklepów z odzieżą używaną poszukują różnych sposobów na przyciągnięcie klientów. Co zrobić, żeby w dniu dostawy nowego towaru pod naszym sklepem ustawiała się kolejka klientów? Podpowiadamy!

Nadaj rytm

Jeśli chcemy, żeby w naszym sklepie z odzieżą używaną zawsze był ruch, musimy nadać sprzedaży odpowiedni rytm. Nowy towar powinien pojawiać się w sklepie zawsze tego samego dnia tygodnia – na przykład w poniedziałek. Dobrze jest też ustalić stały dzień wyprzedaży – dzięki temu w dniu dostawy przychodzić będą klienci gotowi wydać więcej na najciekawsze ubrania, a w trakcie wyprzedaży sklep odwiedzą ci, którzy szukają ubrań w bardzo niskich cenach. Ważne, żebyśmy mieli w swojej ofercie coś dla jednych i drugich – dlatego warto zamawiać z hurtowni różne typy towaru. Odzież selekcjonowana jest droższa, ale kupując ją mamy gwarancję, że w środku będą same perełki. Odzież zmieszana kosztuje dużo mniej, ale i tam znajdą się często ładne, niezniszczone ubrania, które na pewno znajdą nowego właściciela podczas wyprzedaży.

Dobra taktyka

Dostawy raz w tygodniu sprawią, że klienci często będą zaglądać do naszego sklepu, wiedząc, że zawsze czeka tam na nich coś nowego. O wyborze dnia dostawy powinniśmy zdecydować na początku prowadzenia naszego sklepu, obserwując konkurencję i zachowania klientów. Jeśli w pobliżu jest drugi sklep z odzieżą używaną, możemy wybrać taki sam dzień dostawy – często klienci, idąc na zakupy, odwiedzają kilka sklepów jednego dnia. Możemy też zastosować inną taktykę i zdecydować się na zupełnie inny dzień, jeśli zauważymy, że nasi klienci chętniej przychodzą na zakupy na przykład w środku tygodnia, dostawy możemy zaplanować na czwartek. Sporo sklepów z odzieżą używaną dostawy planuje na koniec tygodnia, bo w piątek po pracy wiele osób chętnie rusza na zakupy. Każde miasto ma jednak inną specyfikę, dlatego wybierając dzień dostaw i wyprzedaży najlepiej kierować się własną intuicją i znajomością terenu.

Najważniejszy jest towar

Bardzo duże znaczenie ma oczywiście jakość towaru, jaki będziemy oferować swoim klientom. Jeśli w naszym sklepie nie będzie ubrań spełniających ich potrzeby, to po prostu nie będą do niego przychodzić. Kluczowy jest więc wybór dobrej hurtowni odzieży używanej. Powinno to być miejsce oferujące różne produkty, dzięki czemu będziemy mogli wybrać to, co najlepiej nam odpowiada i dopasowywać ofertę sklepu z odzieżą używaną do gustów naszych klientów. Bardzo dobrą, działającą od lat w Szczecinie hurtownią jest firma B & B. Hurtownia i import odzieży używanej i nowej.

– Pozyskaliśmy wielu wspaniałych klientów, to oni byli głównymi twórcami, mecenasami naszej firmy. Nasza pierwsza klientka wciąż zaopatruje się w towar właśnie u nas i  jest dla nas ogromnym autorytetem w dziedzinie handlu odzieżą używaną. Pracownicy naszej firmy to osoby z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie sprzedaży odzieży używanej – mówi przedstawiciel firmy. W ofercie przedsiębiorstwa znajdziemy bardzo szeroki asortyment odzieży używanej – do wyboru mamy odzież sortowaną i niesortowaną z różnych zakątków Europy. Dzięki temu możemy zapewnić naszym klientom ubrania zagranicznych, niedostępnych w Polsce marek. Zwykle najlepszym rozwiązaniem jest mieszanie ubrań pochodzących z różnych państw, chociaż niektóre sklepy z odzieżą używaną działają w oparciu o towar tylko z jednego państwa i na tym budują swoją popularność. Niedawno popularne były second-handy oferujące odzież z Anglii czy Irlandii, dziś w cenie są używane ubrania z Danii i Szwecji. Obserwując, co cieszy się największym powodzeniem wśród naszych klientów, szybko wypracujemy sobie model zamawiania towaru. Bardzo ważne jest jednak, żeby nie zabrakło tam sortowanej odzieży używanej, dopasowanej do aktualnych trendów i pory oku. Kiedy na dworze zaczyna robić się cieplej, klienci szukają wiosennych bluzek i sukienek, a nie sprzętu narciarskiego – jeśli nasza oferta nie będzie dostosowana do sezonu, nasz sklep z odzieżą używaną nie będzie cieszyć się dużą popularnością. Warto pamiętać też o tym, żeby zawsze mieć w sklepie sortowaną, ładną odzież dziecięcą w różnych rozmiarach – nowe ubranka dziecięce często kosztują fortunę, dlatego rodzice szukają dla maluchów ładnych używanych ciuszków.

Musi być estetycznie

Jeśli chcemy, żeby klienci często przychodzili do naszego sklepu, musimy zadbać o to, by czuli się w nim dobrze. Zadbajmy o odpowiednie oświetlenie i przestrzeń pozwalającą na wygodne przeglądanie ciuchów oraz wentylację. Bardzo ważna jest też czystość – ciasne, pachnące dymem tytoniowym klitki to już przeszłość. Nowoczesny sklep z odzieżą używaną może przypominać elegancki butik. Jeśli zadbamy o odpowiedni wystrój, zakupy będą przyjemniejsze i klienci chętniej będą odwiedzać nasz second-hand.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz