Artykuł sponsorowany

Jakie dane umieścić na pieczątce firmowej?

Jakie dane umieścić na pieczątce firmowej?

Przepisy prawa nie nakładają na przedsiębiorców konieczności wyrabiania firmowej pieczątki. Jednak niemalże wszystkie firmy się nimi posługują, ponieważ jest to bardzo wygodne. Dziś podpowiadamy, jakie dane powinny znaleźć się na pieczątce firmowej.

Podstawa – nazwa firmy

Pierwszym elementem, jaki powinien znaleźć się na pieczątce, jest pełna nazwa firmy. Spółki z o.o. mają obowiązek umieścić na pieczęci pełną nazwę firmy; dopuszczalne jest zastosowanie skrótu, jeśli podczas rejestracji spółki zgłoszono chęć posługiwania się skrótem. W przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych nazwą firmy jest przede wszystkim imię i nazwisko przedsiębiorcy. Jeżeli podczas rejestrowania firmy we wniosku CEIDG właściciel firmy zgłosił dodatkowy element nazwy, poza własnym imieniem i nazwiskiem, również powinien zamieścić ją na pieczątce.

Dane obowiązkowe

Oprócz pełnej nazwy firmy na pieczątce powinien znaleźć się również adres siedziby przedsiębiorstwa. Musimy pamiętać, że podany adres musi być zgodny z tym, jaki został podany podczas rejestracji firmy. W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej, jeśli przedsiębiorca nie wskazał siedziby firmy, podaje się jego adres zamieszkania. Kolejnym niezbędnym elementem każdej firmowej pieczątki jest numer identyfikacji podatkowej. Jest on niezwykle ważny, w świetle prawa każdy przedsiębiorca w obrocie prawnym i gospodarczym powinien się nim posługiwać. Musi on znaleźć się na wszystkich oficjalnych pismach, oświadczeniach i fakturach wystawianych przez daną firmę.

Co z numerem REGON?

REGON jest numerem statystycznym, nadawanym każdej firmie. Dawniej umieszczanie go na pieczęci było obowiązkowe. Kilka lat temu, po nowelizacji ustawy o statystyce publicznej, obowiązek ten zniesiono.

Dane dodatkowe

Istnieje szereg niezwykle ważnych informacji na temat firmy, które nie muszą znajdować się na pieczątce, ale mogą, a ich umieszczenie będzie m.in. formą dodatkowej reklamy. Przedsiębiorcy najczęściej decydują się na umieszczenie na pieczątce danych kontaktowych, jak numer telefonu, adres e-mail czy adres strony internetowej firmy. Właściciele spółek z o.o. bardzo często decydują się także na umieszczenie na pieczątce informacji na temat wysokości kapitału zawodowego oraz numeru KRSpowiedział Paweł Stybliński, właściciel zakładu pieczątkarskiego w Sosnowcu.
Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz