Artykuł sponsorowany

Własna marka odzieżowa to nie tylko spełnienie marzeń większości kobiet ale i potężny biznes generujący olbrzymie zyski i możliwości rozwoju.

Własna marka odzieżowa to nie tylko spełnienie marzeń większości kobiet ale i potężny biznes generujący olbrzymie zyski i możliwości rozwoju.

Wg. statystyk Polacy z roku na rok wydają więcej pieniędzy na zakupy odzieżowe, aktualnie jest to już ponad tysiąc złotych rocznie i nie ma przewidywań by ta wartość przestała wzrastać. W europejskich rankingach polskie firmy odzieżowe i obuwnicze zajmują 8 pozycję jeśli chodzi o rynek modowy w znaczeniu gospodarczym. Jak wielki jest to biznes świadczy chociażby fakt, że wg prognoz raportu PMR „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2017. Analiza rynku i prognozy na lata 2017-2022” – w 2022 r. polski rynek fashion osiągnie wartość 43,2 mld złotych. Ogólna wartość sektora odzieżowego to 2,5 tryliona dolarów rocznie i stanowi około 2% PKB. Liczby nie kłamią i najlepiej świadczą o tym jak bardzo istotną częścią gospodarki jest z pozoru infantylny sektor modowy.

Stworzenie własnej marki odzieżowej to proces składający się z wielu etapów. Każdy z nich jest bardzo istotny - jak budowa domu. Zaczynając od projektu, przez solidne fundamenty, po kolejne kondygnacje. Bez dobrego pomysłu, punktu który wyróżni naszą markę na tle innych, czy bez określonego targetu nie będzie to długofalowe przedsięwzięcie. Założenia i konsekwentna ich realizacja to klucz do sukcesu, przyda się też trochę szczęścia ale i wyspecjalizowana kadra. Nie ma się co oszukiwać niewiele modowych projektów na starcie może pozwolić sobie na zatrudnianie własnego technologa, konstruktora, czy projektantów, nie wspominając już o  szwaczkach i zakupie wyspecjalizowanych do takiej produkcji maszyn – na tym etapie jest to dość ryzykowne i po prostu niepotrzebne, gdyż potężne marki wykluwają się z małych, ciekawych idei. Na samym początku warto zwrócić uwagę na produkcję. Wybrać szwalnię, która wykona swoje usługi należycie. Jeśli przyszła Ci myśl szycia w krajach azjatyckich to warto dwa razy zastanowić się. Produkcja tam opłacalna jest tylko przy olbrzymich ilościach porównywalnych do takich potentatów jak rodzimy LPP, a kontakt ze zleceniobiorcą jest bardzo specyficzny i utrudniony, oraz kontrola jakości, czy jakakolwiek reklamacja jest praktycznie niemożliwa.

Sektor fashion jest dość hermetyczny i ciężko w nim zaistnieć, dlatego warto wesprzeć się doradztwem w tym zakresie, firm, osób które mają doświadczenie w branży i które wprowadziły w życie niejedno modowe przedsięwzięcie, tworząc funkcjonujące przedsiębiorstwa. Doradcy, którzy znają zasady tworzenia marki odzieżowej, produkcji ale także realia rynku, rządzącego się własnymi prawami.

Na powstającą niszę i ogromny popyt w tym sektorze odpowiadają takie innowacyjne przedsiębiorstwa jak TRIM, który skupia fachowców z każdego działu i zajmuje się wszystkim od początku do końca, od projektu po sesje wizerunkowe – wszystko co dotyczy produktu. Pieczołowicie nadzorując każdy etap produkcji, podtrzymując jakość, dzięki własnemu parku maszynowemu, który kroi, laguje, szyje i haftuje, ale także zapleczu administracyjnemu jak i wykwalifikowanej kadrze.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz