Artykuł sponsorowany

Typowe awarie skrzyni biegów w autach dostawczych

Typowe awarie skrzyni biegów w autach dostawczych

W przypadku aut dostawczych naprawa skrzyni biegów jest jedną z częściej występujących akcji serwisowych. Dla kierowcy może być to nie lada problem. W zależności od rodzaju uszkodzenia czas naprawy może unieruchomić pojazd na dłuższy okres. Dzisiaj skupimy się na przedstawieniu typowych awarii skrzyni biegów. Dzięki temu łatwiej będzie Wam zdiagnozować problem i udać się od razu do zaufanego warsztatu mechaniki samochodowej.

Wyciek oleju

Obowiązkiem każdego kierowcy jest regularna kontrola poziomu oleju oraz sprawdzenie czy na miejscu parkingowym nie pozostają ślady po jego wycieku. W momencie stwierdzenia wycieku należy jak najszybciej odstawić auto do mechanika w celu weryfikacji jego źródła. Może się okazać, że powodem jest nieszczelność w skrzyni biegów. Przyczyn nieszczelności może być wiele. Przede wszystkim warto sprawdzić korek spustu oleju oraz uszczelniacze półosi napędowej. Ponadto mechanik powinien zweryfikować wszystkie uszczelki obudowy przekładni. Zaniedbanie w tym zakresie może doprowadzić do szybkiego zużycia skrzyni biegów. Długotrwały wyciek to ryzyko nagłego zatrzymania pojazdu podczas jazdy. Pod względem kosztów usuwanie nieszczelności w skrzyni nie jest bardzo dotkliwą naprawą.

Wyskakujące biegi

Częstą przyczyną tzw. wyskakujących biegów jest uszkodzenie poduszek pod silnikiem lub skrzynią biegów. Obserwując wyskakujące biegi warto jednak zwrócić uwagę na objawy towarzyszące, do których możemy zaliczyć drgania przenoszące się na nadwozie. Powodem tego typu awarii może być także powstanie luzów na drążkach łączących lewarek zmiany biegów oraz skrzynię. Wyskakiwania biegów możemy doświadczyć także, kiedy uszkodzone zostało koło zębate oraz w momencie zużycia zatrzasku zapinającego bieg.

Głośna praca skrzyni biegów

Naprawa skrzyni biegów może nas czekać również w przypadku głośnej pracy tego podzespołu. Tego typu objaw może być skutkiem ignorowania wcześniejszych objawów takich jak szumy na wszystkich biegach. Powodem usterki są w tym przypadku zużyte łożyska przekładni. Oprócz tego zużyciu może ulec także mechanizm różnicowego oraz tylnego mostu. W takim wypadku usłyszymy charakterystyczne wycie ze skrzyni biegów. Niekiedy hałas pojawia się dopiero w momencie wciśnięcia sprzęgła. Może to oznaczać, że zużyło się łożysko wyciskowe sprzęgła. Hałas słyszalny w momencie zmiany danego biegu może świadczyć o uszkodzonych zębach tego biegu.

Opór podczas zmiany biegów

Zgrzyty i opór podczas zmiany biegów mogą świadczyć o zużyciu synchronizatora biegów. W przypadku jeśli zgrzyt jest słyszalny przy zmianie z 3 na 4 bieg to oznacza, że zużył się synchronizator 4 biegu. Zadaniem synchronizatora jest płynne włączanie kół zębatek danego biegu. Ich uszkodzenie sprawia, że nie nadążają z tym zadaniem.

Awarie aut dostawczych są zawsze bardzo kłopotliwe ponieważ w pewnym stopniu paraliżują pracę firmy. Dlatego obserwując niepokojące objawy warto udać się od razu do sprawdzonego mechanika. Zakład mechaniki pojazdowej Marka Bajerskiego specjalizuje się w diagnostyce oraz naprawie aut dostawczych. Doskonała znajomość budowy i mechaniki działania tych pojazdów pozwala na szybkie i skuteczne usunięcie awarii.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz