Artykuł sponsorowany

Spoty reklamowe dla Twojej firmy - zalety promocji

Spoty reklamowe dla Twojej firmy - zalety promocji

Spot reklamowy ma formę krótkiego filmu, który może być wyświetlany w telewizji, w postaci przerywnika między programami lub w Internecie. Telewizyjne spoty reklamowe są zwykle nie dłuższe niż 30 sekund i stanowią połączenie informacji z przekazem personalnym. Dłuższa forma spotu reklamowego to film promocyjny. Tego rodzaju produkcje mają za zadanie zachęcenie nabywców do skorzystania z prezentowanej usługi produktu lub oferty, a także ugruntowanie marki w świadomości odbiorców. Spot reklamowy pełni także funkcję informacyjną, identyfikacyjną, promocyjną i emocjonalną. Czym wyróżnia się dobry spot reklamowy?

Spot reklamowy – zalety

Jedną z najważniejszych cech spotów reklamowych jest kształtowanie postawy społecznej i trendów. Reklamy mają na nie bardzo duży wpływ, co ma ogromne znaczenie w odniesieniu do firm pragnących wpłynąć na konsumenta. Spoty reklamowe mają także szeroki zasięg, który może obejmować cały kraj, a nawet świat. Większość społeczeństwa posiada odbiornik telewizyjny, który jest integralną częścią wyposażenia wielu domów na świecie. Reklama telewizyjna wyróżnia się więc teoretycznie niskim kosztem dotarcia do jednego odbiorcy, ale jej skala sprawia, że jest to najdroższy nośnik treści reklamowych. Ta forma jest także dużo ciekawsza, niż m.in. reklamy radiowe, ponieważ łączy obraz i dźwięk – im więcej bodźców, tym lepiej dla odbiorcy. Spoty reklamowe wykorzystują także ruch, który przyciąga oko potencjalnego widza.

Reklama telewizyjna to także doskonała forma storytellingu, czyli opowieści będącej narracją dla całej kampanii. To sposób na wzbudzenie zainteresowania u widza. Często takie spoty wyróżniają się tym, że pierwsze reklamy rozbudzają w odbiorcy nieco tajemniczości i mają otwarte zakończenie. Dopiero po pewnym czasie ujawniany jest główny cel reklamy. Spoty zachęcają także odbiorcę do interakcji. Pozwala to zaangażować widza w treść, dzięki czemu jest większa szansa, że skorzysta on z reklamowanej usługi. Bardzo często nietypowe spoty szybko się rozprzestrzeniają, dzięki czemu okazuje się, że dany produkt staje się łatwiej rozpoznawalny.

Czy spoty reklamowe to dobra forma promocji?

Spoty reklamowe w wielu kwestiach przewyższają tradycyjną reklamę. Wynika to z tego, że opierają się na odmiennych zasadach. Często spoty w typowych środkach masowego przekazu określane są, jako aktywny udział odbiorcy, pozwalają także łatwiej dotrzeć do danej grupy docelowej. Internet i telewizja z uwagi na ciągły rozwój są także bardzo przyszłościowe. Tradycyjne formy reklamy natomiast od kilku lat stoją pod znakiem zapytania.

Jak mówi ekspert studia produkującego spoty reklamowe IMPERIA FILM : Wady i zalety spotu reklamowego to jedno, a jego skuteczność to druga kwestia. Niektórzy marketingowcy tworzą reklamę dedykowaną jednej grupie wiekowej. Bardzo trudne jest stworzenie spotu, który będzie odpowiadać strukturą wszystkim. Warto więc wziąć pod uwagę przede wszystkim przedział wiekowy, do jakiego dedykowany jest dany produkt, a następnie stworzyć reklamę tak, aby nie kłóciła się z poglądami politycznymi i postawami widzów. Reklama powinna być subtelna i apolityczna, czyli taka, która wyłącznie przedstawia zalety produktu, a nie namawia do zakupu.

Spoty reklamowe to elementy, które mogą dotrzeć do wielu odbiorców za pomocą środków masowego przekazu. Atrakcyjna reklama odróżnia się od komunikatów innych marek i przedstawiana jest w sposób akceptowalny dla docelowej grupy. Warto więc zastanowić się nad inwestycją w spoty reklamowe. Przedtem jednak należy wybrać odpowiednią firmę oferującą produkcję takich reklam. Doświadczenie i znajomość odpowiednich technik marketingowych to gwarancja, że spot będzie wyróżniać się skutecznością i dobrym odbiorem.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz