Artykuł sponsorowany

Rola manekinów w sprzedaży

Rola manekinów w sprzedaży

Doświadczona osoba zajmująca się aranżacją wnętrza lokalu handlowego lub usługowego doskonale wie, jak istotną rolę odgrywają w nim różnego rodzaju manekiny. Ich obecność jest równie istotna, jak dostępność przymierzalni, przyciągająca oko wystawa czy dobry projekt wnętrza. Dobrze wyeksponowany i przede wszystkim wystylizowany manekin jest świetnym narzędziem do zwiększenia sprzedaży, określenia stylu sklepu czy lepszego zaprezentowania produktów.

Manekiny na witrynie

Nie jest nam obcy widok dużych, przeszklonych witryn zalanych mocnym, halogenowym światłem. Przyzwyczailiśmy się do niego na tyle, że coraz częściej po prostu pomijamy wzrokiem całą sklepową wystawę. Lokale muszą więc walczyć o naszą uwagę, starając się tak zaaranżować witryny, by przyciągnąć nasze spojrzenie i przede wszystkim – zachęcić do zakupu. Kluczową rolę odgrywają w tym przypadku manekiny znajdujące się zazwyczaj w centrum kompozycji aranżacyjnej. Oczywiście to, co na drugim planie, jest również bardzo istotne; nie może jednak odwracać uwagi od najważniejszej części wystawy, czyli oferowanego towaru. Ubrania możemy zobaczyć jeszcze zanim je przymierzymy, co znacząco pomaga w wyborze i pomaga w wyobrażeniu sobie finalnego efektu. Ponadto, manekin z kompletnym ubraniem jednej marki pokazuje, że w danym sklepie klienci mamy możliwość ubrania się od stóp do głów. Eksponujący cały komplet manekin wystawowy prezentuje styl, w jaki uderza linia odzieżowa, a tym samym pokazuje, jaka jest jej grupa docelowa. Od razu widzimy, jakie ubrania kupimy na miejscu i możemy z grubsza ocenić, czy pasują one do naszego osobistego poczucia estetyki. Manekiny stanowią więc niejako naszych modeli, z tą jednakże zaletą, że nigdy się nie męczą i zawsze prezentują noszone ubrania dokładnie tak, jak tego zechcemy. Wiele zależy tutaj od typu manekina, bo nie każdy nada się do każdego rodzaju sklepu i do każdych ubrań, ale istnieją na szczęście miejsca oferujące szeroki wybór różnego rodzaju manekinów – takie jak Loutoff Kamil Kowalczyk.

Przewaga manekinów nad innymi formami prezentacji towaru

Spośród trzech najpopularniejszych metod prezentowania towaru – wieszaków, tak zwanych piramid oraz manekinów – te ostatnie odznaczają się najwyższą skutecznością. Mocno pobudzają one wyobraźnię, przez co od razu wizualizujemy sobie człowieka ubranego tak, jak wystawowy manekin, często zastanawiając się także, jak my sami prezentowalibyśmy się w danej kreacji. Stąd tylko krok do zakupu – a szacuje się, że około siedemdziesięciu procent decyzji zakupowych zapada dopiero w sklepie. Może się więc zdarzyć tak, że wyjdziemy z niego z czymś, czego początkowo nie planowaliśmy kupować – a wszystko to między innymi dzięki manekinom.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz