Artykuł sponsorowany

Projektowanie stoiska targowego. O czym warto pamiętać?

Projektowanie stoiska targowego. O czym warto pamiętać?

Przed zbliżającymi się targami wystawca powinien określić, jakiego stoiska potrzebuje. W przypadku, gdy targi będą odbywały się na zewnątrz, stoisko musi być odporne na zmienne czynniki atmosferyczne. Jeśli firma nie jest duża, wystawca może skorzystać z prostych stoisk systemowych. Znacznie lepszą formę reklamy stwarzają stoiska indywidualne, których konstrukcje można dopasować do określonych potrzeb.

Stoiska wewnętrzne i zewnętrzne

Stoiska targowe można podzielić na wewnętrzne i zewnętrze, tak zwane open air. Pierwszy rodzaj bez problemu sprawdzi się w halach, pawilonach, namiotach i innych miejscach krytych. Przy projektowaniu stoisk targowych na świeżym powietrzu trzeba mieć na uwadze, że będą one narażone na zmienne warunki atmosferyczne. Nie powinny one się zniszczyć przy niskiej temperaturze, podczas opadów deszczu lub śniegu. Jeśli będziemy pewni, że czynniki atmosferyczne nie wpłyną negatywnie na wystawę, kolejną ważną kwestią jest wybór rodzaju stoiska. Wystawcy chcą pokazać się od jak najlepszej strony.

Stoiska systemowe i stoiska indywidualne

Stoiska systemowe są proste konstrukcyjnie i niedrogie cenowo. Szczególnie poleca się je niewielkim przedsiębiorcom. Do ich zalet należy szybkie rozkładanie, jednak trzeba pamiętać o tym, że forma gotowych stelaży wystawienniczych jest ograniczona. System zakłada jeden wzór konstrukcji, który opiera się na prostych i sprawdzonych rozwiązaniach. Zupełnie inaczej jest w przypadku stoisk indywidualnych. Forma stelaży wystawienniczych daje niemal nieograniczone możliwości. Jest to propozycja dla przedsiębiorców, którzy chcą, by ich stoisko targowe wyróżniało się niebanalnym kształtem. Ekspert z firmy Art-Co w Ząbkach mówi: W ten sposób można je dopasować do swoich indywidualnych potrzeb i tym samym zwrócić uwagę potencjalnych klientów. Stoisko indywidualne jest jednak droższe od prostego stoiska systemowego.

Funkcjonalne stoisko przyciągające klientów

Nie każda firma posiada na tyle bogatą ofertę, by zapełnić duże stoisko indywidualne. Dlatego wystawca musi dokładnie przemyśleć to, co zamierza pokazać oraz jakie fundusze zamierza na to przeznaczyć. Projektując stoisko targowe nie można zapominać o kosztach takich jak wykupienie powierzchni targowej, opłacenie personelu, stworzenie wybranych materiałów promocyjnych, zakup samego stoiska i jego transport. Estetyka stoiska powinna być dostosowana do wizerunku firmy. Na popularności zyskują interaktywne prezentacje produktów lub ofert. Choć bardzo ważna jest reklama, elementy dekoracyjne nie mogą przeważać nad funkcjonalnością. Niezbędne jest zachowanie przestrzeni umożliwiające rozmowę między klientami a sprzedawcami.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz