Artykuł sponsorowany

O czym należy pamiętać podczas organizacji ceremonii pogrzebowej?

O czym należy pamiętać podczas organizacji ceremonii pogrzebowej?

Śmierć bliskiej osoby to jedno z najtrudniejszych doświadczeń, z jakim przychodzi się zmierzyć niemal każdemu. Trudno wtedy zachować zimną krew i pamiętać o wszystkich sprawach formalnych, związanych z organizacją ceremonii pogrzebowej oraz samego pochówku. Aby choć częściowo ułatwić Wam to zadanie, przygotowaliśmy praktyczne wskazówki, które pomogą przebrnąć przez ten ciężki moment. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, to zapraszamy do dalszej lektury. 

Wybór odpowiedniego zakładu pogrzebowego

W pierwszej kolejności zdecydowanie warto dobrze przemyśleć wybór zakładu pogrzebowego, któremu powierzymy organizację pochówku. Rekomendujemy sprawdzić zakres usług pogrzebowych oferowanych przez daną firmę. Im większą ilością spraw są w stanie się zająć, tym lepiej, gdyż minimalizuje to konieczność nawiązywania dodatkowej współpracy z innymi placówkami. Zakład Usług Pogrzebowych w Milanówku dysponuje nie tylko szerokim wyborem trumien i pamiątkowych tablic, ale także oferuje pomoc w zakresie transportu, oprawy muzycznej ceremonii pogrzebowej czy przygotowania ciała osoby zmarłej do pochówku. W ten sposób wszystko można ustalić w jednym miejscu, co oszczędza mnóstwo czasu. 

Dokumenty potrzebne do organizacji pogrzebu

Aby móc zlecić przygotowanie pogrzebu do zakładu pogrzebowego należy zadbać o to, aby dostarczyć komplet niezbędnych dokumentów, przez co cały proces organizacji ceremonii będzie znacznie prostszy i zajmie mniej czasu. W pierwszej kolejności trzeba pamiętać o karcie zgonu, która wypisana została przez lekarza orzekającego śmierć, a także akcie zgonu wydanym w urzędzie stanu cywilnego. Oprócz tych podstawowych elementów należy przedstawić także:

  • dowód osobisty zmarłej osoby;

  • akt urodzenia lub akt małżeństwa osoby załatwiającej formalności, który potwierdzi pokrewieństwo;

  • ostatni odcinek emerytury lub legitymacja emeryta;

  • dokument grobowca, gdzie ma być pochowany zmarły.

Zasiłek na pokrycie kosztów pogrzebu

Organizacja pogrzebu niezaprzeczalnie wiąże się z koniecznością pokrycia wszystkich kosztów związanych z pochówkiem. Niemniej każdej osobie ubezpieczonej w razie śmierci przysługuje od Państwa zasiłek w wysokości 4000 zł. Można wypłacić go również bezpośrednio na konto zakładu pogrzebowego, dzięki czemu wszystkie formalności zostaną załatwione bezgotówkowo. Jest to szczególnie ważne dla osób w ciężkiej sytuacji materialnej, których nie stać na pokrycie takich zobowiązań. Większość firm zajmujących się organizacją pochówków pomaga złożyć odpowiednie wnioski o uzyskanie wspomnianych środków pieniężnych. 

 

Opracowanie:
Milanówek, Kościuszki 42
tel. 503 861 855
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz