Materiał Partnera

Noworoczne postanowienie – więcej aktywności fizycznej!

Noworoczne postanowienie – więcej aktywności fizycznej!

Wraz z nadejściem nowego roku większość z nas postanawia wprowadzić zmiany w swoim życiu. Jednym z najpopularniejszych noworocznych postanowień jest zadbanie o swoje zdrowie i zwiększenie aktywności fizycznej. Odpowiednia dawka ruchu zapewnia prawidłowe funkcjonowanie organizmu oraz przynosi wiele korzyści. Dowiedz się, dlaczego warto uprawiać sport – będzie to motywacją do wytrwania w noworocznych postanowieniach.

Sport to zdrowie

Odpowiednia dawka aktywności fizycznej w połączeniu ze zbilansowaną dietą jest najskuteczniejszą metodą profilaktyki zdrowotnej. Zapobiega chorobom serca i układu krążenia, jak również nowotworom, a także gwarantuje nam dobrą formę i większą wydajność organizmu. W odzież sportową oraz wszelkie akcesoria niezbędne do uprawiania wielu dyscyplin warto zaopatrzyć się w sklepie sportowym DIGI-SPORTS w Zabrzu.

Zdrowe serce

Regularna aktywność fizyczna stanowi skuteczną profilaktykę chorób serca i przyczynia się do wzmocnienia tego narządu. Ćwiczenia wytrzymałościowe przekładają się na zwolnienie spoczynkowej pracy serca, poprawiają funkcje naczyń oraz mają działanie przeciwzakrzepowe. Aktywność fizyczna korzystnie wpływa również na ciśnienie tętnicze poprzez wzmocnienie naczyń krwionośnych. Najważniejsze jest, aby ćwiczenia fizyczne wykonywać regularnie. Pozwoli to cieszyć nam się dobrym zdrowiem i kondycją.

Prawidłowa masa ciała

Regularne uprawianie sportu sprzyja osiągnięciu ładnej sylwetki oraz obniża ryzyko otyłości. Aktywność fizyczna pozwala na obniżenie zawartości tkanki tłuszczowej, a tym samym zmniejszenie masy ciała. Prawidłowe BMI przekłada się z kolei na lepsze samopoczucie, mniejsze ryzyko zachorowań oraz większą wydajność organizmu.

Profilaktyka przeciwnowotworowa

Aktywność fizyczna połączona ze zdrową dietą jest podstawą w profilaktyce chorób nowotworowych, a także stanowi główny element terapii. Badania wykazały, że ok. 150 minut ćwiczeń tygodniowo znacząco obniża ryzyko rozwoju takich chorób, jak rak płuc, rak okrężnicy czy rak piersi.

Lepsze samopoczucie

Regularny wysiłek fizyczny sprzyja nie tylko poprawie sylwetki, ale również samopoczucia. Podczas aktywności fizycznej w organizmie produkowane są endorfiny – hormony, które odpowiadają za dobry nastrój. Ponadto, podczas ćwiczeń nasz organizm zostaje lepiej dotleniony, dzięki czemu umysł pracuje sprawniej, a my jesteśmy mniej podatni na stany depresyjne.

Opracowanie:
Zabrze, Mickiewicza 64
tel. 504 034 023
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz