Artykuł sponsorowany

Najważniejsza klasyfikacja obrabiarek

Najważniejsza klasyfikacja obrabiarek

Główny podział dotyczy sposobu obróbki i zgodnie z nim rozróżnia się m.in. frezarki, tokarki, wiertarki, szlifierki, podbijarki, dłutownice, wytaczarki, kowarki, karuzelówki, tarczówki i skrawarki. Jeśli użyjemy stopnia uniwersalności, to obrabiarki można pogrupować na te:

  • ogólnego przeznaczenia i mogą z nich korzystać wszystkie branże;
  • specjalizowane, używane do wykonywania konkretnych operacji np. frezarka do kół zębatych;
  • specjalne, dedykowane do obróbki takich samych przedmiotów lub jednej operacji np. szlifierka taśmowa do rur.

Co więcej, klasyfikując obrabiarki, można również posłużyć się stopniem automatyzacji, dokładności obróbki, cechami konstrukcyjnymi, wymiarami oraz masą.

Skrócone oznaczenia maszyn

Polski przemysł obrabiarkowy stosuje skrócone symbole składające się z liter i cyfr w celu oznaczenia typów obrabiarek. Muszą być one krótkie i łatwe do zapamiętania. Pierwsza litera zawsze pochodzi od nazwy obrabiarki, np. frezarki oznacza się literą F, a dłutownice literą D. Następnie dodaje się dużą literę, która reprezentuje rodzaj obrabiarki, a na trzecim miejscu wykonanie konstrukcyjne. Cały symbol uzupełnia liczba określająca wielkość obrabiarki. Przykładowo sygnatura FXB 12 oznacza frezarkę modelarską, poziomą i pionową o rozwiązaniu konstrukcyjnym B oraz szerokości stołu 120 mm.

Zakup odpowiedniego sprzętu

Jeżeli zapoznałeś się z podstawową klasyfikacją i rozważasz zakup nowej obrabiarki dla swojego przedsiębiorstwa, to koniecznie zapoznaj się z ofertą firmy CNC-CBKO Spółka z o.o.  Posiadają oni świetną kadrę techniczno-inżynieryjną, która zajmuje się produkcją maszyn i urządzeń specjalnych. Zawsze służą fachową poradą w doborze odpowiednich narzędzi produkcyjnych i udzielają wsparcia po sprzedażowego. Szczególną uwagę przykładają również do nowoczesności, dokładności, prostoty obsługi, wydajności i bezawaryjności sprzedawanych obrabiarek. To wszystko sprawia, są w stanie spełnić wszystkie oczekiwania swoich klientów.
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz