Artykuł sponsorowany

Kiedy kanalizacja wymaga udrożnienia?

Kiedy kanalizacja wymaga udrożnienia?
Rozbudowany system kanalizacji to bez wątpienia jedno z największych osiągnięć cywilizacji – dzięki niej możliwe jest skutecznie odprowadzenie nieczystości i utrzymanie odpowiednich warunków sanitarnych w miejscach, gdzie przebywają ludzie. Żeby mogła ona działać sprawnie, należy pamiętać o jej konserwacji, polegającej między innymi na udrażnianiu rur. Po czym poznać, że kanalizacja wymaga udrożnienia i jak należy to zrobić?

Dlaczego kanalizacja się zapycha?

Istnieje kilka przyczyn zapychania się kanalizacji sanitarnej i deszczowej. Główną jest "zarastanie" przewodów kanalizacji przez zanieczyszczenia. Stałe cząsteczki zawarte w ściekach, np. piasek z czasem odkładają się na ścianach rur, tworząc na nich grubą warstwę, która stopniowo zmniejsza światło przewodu, tym samym utrudniając spływanie cieczy. Zdarzają się również zatory spowodowane przez mechaniczne uszkodzenia rury kanalizacyjnej. Przyczyną mogą być tutaj między innymi przerastające korzenie roślin, wylewki betonowe bądź zawalenia przykanalików. W zależności od przyczyny niedrożności stosowane są dwie metody udrażniania - ciśnieniowa oraz mechaniczna. 

Po czym poznać, że kanalizacja wymaga udrożnienia?

Niedrożny system kanalizacyjny zdradza kilka symptomów, po których można poznać, że nadszedł czas na jego oczyszczenia. Pierwszym i najważniejszym z nich są widoczne problemy z odprowadzaniem nieczystości, wynikające ze zmniejszania się światła przewodów kanalizacyjnych. Jeśli w danym miejscu woda spływa wolniej niż powinna, bądź "stoi", jest to niezawodny znak, że przewód odchodzący od odpływu jest zapchany. W ekstremalnych przypadkach dochodzi nawet do cofania się ścieków.  

Jak udrażniania jest kanalizacja?

Niedrożne przewody kanalizacji deszczowej i sanitarnej to problem, z którym mogą sobie poradzić wyłącznie specjaliści, tacy jak firma Tech-Kan, którzy dysponując odpowiednim do tego zadania, profesjonalnym sprzętem. W zależności od przyczyny niedrożności stosowane są metody ciśnieniowe i mechaniczne. Pierwsza z nich polega na usunięciu zalegających w przewodzie szlamów i piasków przy pomocy skierowanego na nie strumienia wody pod dużym ciśnieniem - używa się w tym specjalnych samochodów WUKO. Metoda mechaniczna polega na wprowadzeniu do kanału tak zwanego frezu wyposażonego w kamerę. Z jego pomocą przeszkody takie jak korzenie, kamienie, beton etc. zostają wycięte i usunięte z kanału. W miejscach, gdzie przewody kanalizacyjne uległy uszkodzeniu stosuje się specjalne maty nasączone żywicą (tzw. pakery), które sklejają się z istniejącymi fragmentami rur.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz