Artykuł sponsorowany

Jaką centralę telefoniczną wybrać dla firmy- tradycyjną czy wirtualną?

Jaką centralę telefoniczną wybrać dla firmy- tradycyjną czy wirtualną?

Ciężko sobie wyobrazić prawidłowo funkcjonujące przedsiębiorstwo bez sprawnej centrali telefonicznej, która umożliwia zarządzanie infolinią, numerami wewnętrznymi czy przekierowaniami. Wybór odpowiedniej centrali telefonicznej może być trudny, szczególnie dla tych przedsiębiorców, którzy dopiero uczą się jak prowadzić własny biznes. Porównujemy dwa najpopularniejsze rozwiązania.

Centrala lokalna- analogowa

Analogowa centrala telefoniczna składa się z klasycznych przewodów i aparatów telefonicznych, które łączą się ze sobą w jedną, wspólną sieć. Zazwyczaj zarządza nią lokalny operator telekomunikacyjny, a koszty obrazowane są w rachunkach, które przedsiębiorca otrzymuje w każdym miesiącu. Instalacja przewodów oraz zakup aparatów telefonicznych wiąże się z dosyć sporym wydatkiem. Trzeba również zatrudnić specjalistę z branży IT, który będzie stale monitorował poprawność funkcjonowania centrali lokalnej. Jednak jak podkreśla specjalista z firmy Multiko, która zajmuje się instalacją i serwisowaniem wewnętrznych centrali telefonicznych- największą zaletą rozwiązania tego typu jest doskonała jakość połączeń.  Sprawdzi się ono świetnie w przypadku, gdy wszyscy nasi pracownicy, pracują w jednym biurowcu i każdego dnia są fizycznie obecni na swoim stanowisku. Jest to istotne, ponieważ centrala lokalna nie znajdzie zastosowania, kiedy z podwładnymi planujemy współpracować w sposób zdalny. Warto podkreślić, że do centrali analogowej można podpiąć numery od dowolnego operatora. Jest to także pewna i bezpieczna inwestycja.

Centrala wirtualna

Jeśli zdecydujemy się na centralę wirtualną, pracownicy będą łączyć się z siecią przy użyciu połączeń VoIP. Serwerami zarządza wówczas w całości operator IT. Aby uruchomić telefony w firmie potrzeba jedynie łącza internetowego i konfiguracji sieci z wybranym dostawcą. Koszty wdrożeniowe kończą się zazwyczaj na zakupie odpowiednich aparatów. Z centralą wirtualną mogą łączyć się pracownicy zdalni. Umożliwia ona także połączenia viedotelefoniczne. Centrala wirtualna pozwala na zoptymalizowanie i zautomatyzowanie wielu procesów takich jak np. analiza danych telekomunikacyjnych czy przechowywanie i odsłuchiwanie nagrań. Takie rozwiązanie idealnie sprawdzi się w firmach, gdzie stały kontakt z klientem jest sprawą priorytetową. Dobra jakość połączeń, która stale ulega poprawie i krótki czas oczekiwania na rozmowę to tylko jedne z zalet centrali wirtualnej. Wielu specjalistów uważa, że umożliwia ona pracownikom efektywniejszą pracę. Nowoczesne rozwiązania tego typu znajdują coraz liczniejsze grono zwolenników i stopniowo przyczyniają się do wypierania sieci centralnej.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz