Artykuł sponsorowany

Jak wybrać dobrego brokera ubezpieczeniowego?

Jak wybrać dobrego brokera ubezpieczeniowego?

W zawiłości ofert firm ubezpieczeniowych można się pogubić. Zwłaszcza, jeśli nie posiadamy wystarczającej wiedzy na temat ubezpieczeń, a potrzebujemy ubezpieczenia na przykład dla biznesu. Warto wówczas skorzystać z usług brokera ubezpieczeniowego, który wybierze oraz wynegocjuje w naszym imieniu najlepsze warunki. Jednak jak wybrać dobrego specjalistę od ubezpieczeń?

 

Każdy, kto choć raz podpisywał umowę ubezpieczeniową doskonale zdaje sobie sprawę z zawiłości podpisywanych dokumentów. Umowy są często wielostronicowe i obejmują szeroki zakres zagadnień. Sprawa komplikuje się tym bardziej, jeśli nie jest to zwykłe ubezpieczenie na życie lub OC samochodu. W przypadku firm konieczne jest zagwarantowanie ubezpieczenia obejmującego pracowników, środków obrotowych, floty maszyn, pojazdów lub nieruchomości. Aby mieć pewność, że zawarta z ubezpieczycielem umowa będzie spełniała nasze roszczenia w przypadku wystąpienia szkody musimy mieć pewność, że wybraliśmy najlepszą ofertę. Pomaga w tym właśnie broker ubezpieczeniowy.

 

Różnica między agentem a brokerem ubezpieczeniowym

Warto w pierwszej kolejności rozróżnić te dwa pojęcia. Agent działa w interesie konkretnej firmy ubezpieczeniowej, z którą ma podpisaną umowę agencyjną. Może mieć również w swojej ofercie kilka różnych ubezpieczeń – staje się wówczas multiagentem. Agent również znajdzie dla nas korzystną ofertę – w końcu zależy mu na sprzedaży polisy. Jednak jego działania zawsze w pewnym stopniu będą zależne od firm, dla których pracuje.

Rola brokera jest inna. To profesjonalny doradca ubezpieczeniowy, który działa dla jak największej korzyści klienta – mówi specjalista z biura ubezpieczeniowego Warszawie – Wśród wszystkich dostępnych ofert może wybrać dla nas najlepszą polisę, dopasowaną zarówno do możliwości naszego portfela, jak i potrzeb. Tym samym oszczędzamy czas i pieniądze – nie musimy samodzielnie porównywać ofert i negocjować najlepszych stawek. Dodatkowo doradca pomoże nam w zrozumieniu zawiłości prawnych związanych z podpisaniem umowy, a także zajmie się profesjonalną obsługą przy roszczeniach odszkodowawczych.

Niewątpliwie warto więc skorzystać z pomocy doświadczonego brokera. Sprawdźmy teraz, jak wybrać najlepszego.

 

Wieloletnia działalność na rynku ubezpieczeń

Nie należy z góry wykluczać nowych instytucji, które dopiero wchodzą na rynek ubezpieczeń. Jednak w przypadku tej branży doświadczenie może wpływać na jakość usług. Broker, który obsługuje klientów już od wielu lat ma bogate doświadczenie związane z różnymi rodzajami spraw. Na podstawie wyciągniętych wniosków może dopasować ubezpieczenie zgodne z oczekiwaniami klienta. Jeśli wie, że w danym zakładzie ubezpieczeń może być problem z wypłatą odszkodowania w przypadku wystąpienia konkretnej szkody może zaproponować inne rozwiązania. Broker każdorazowo działa w imieniu klienta i chce dla niego jak najlepiej – z tego względu możemy  mieć pewność, że nie zatai ważnych informacji, oceni ryzyko oraz przeanalizuje otrzymane oferty.

 

Doskonała znajomość rynku ubezpieczeń

Doradca ubezpieczeniowy powinien posiadać również szeroką wiedzę dotyczącą ubezpieczeń. Najlepiej, jeśli będzie mógł doradzić najlepszą ofertę zarówno w przypadku ubezpieczenia domu lub pojazdu, jak i ubezpieczeń firmowych, w czasie podróży lub związanych z leczeniem. Dzięki temu szukając ubezpieczeń dla siebie i firmy będziemy mogli zgłosić się tylko do jednej osoby. To sposób na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy – broker znajdzie dla nas oferty dostosowane do różnych potrzeb, a także wynegocjuje lepsze warunki, jeśli w jednej firmie ubezpieczeniowej podpiszemy kilka różnych polis.

 

Szeroki wybór ofert

Jeden specjalista, do którego będziemy mogli zgłosić się niezależnie od rodzaju ubezpieczenia, którego szukamy to najkorzystniejsza dla klienta opcja. Broker, z którym nawiążemy współpracę na dłużej będzie również lepiej orientował się w naszej sytuacji. Kiedy znajdzie dla nas ubezpieczenie na życie, a następnie po kilku miesiącach będzie szukał idealnego ubezpieczenia na podróż będzie wiedział, czego oczekujemy oraz jakie możliwości finansowe posiadamy. Dlatego warto wybrać biuro ubezpieczeń oferujące szeroki zakres usług i współpracujące z wieloma podmiotami.

 

Doradztwo na każdym etapie

To podstawowa rola brokera – znaleźć odpowiednią ofertę, pomóc w podpisaniu umowy oraz ewentualnym dochodzeniu roszczeń w przypadku wystąpienia szkody. Liczy się nie tylko fakt, że broker się tym zajmie. Istotne jest również to, w jaki sposób to zrobi. Często chodzi bowiem o niemałe pieniądze, a czasem zdrowie osób lub reputację firmy. Dobry broker powinien być osobą godną zaufania oraz otwartą i chętną do współpracy. Dodatkowym atutem jest dbałość o nasze finanse, przypominanie o ważnych terminach, czuwanie nad adekwatnością ochrony oraz renegocjowanie warunków umowy. Wówczas będziemy mieć pewność, że zostaliśmy dobrze obsłużeni, a wszelkie formalności związane z ubezpieczeniem zawsze zostaną zawarte profesjonalnie i na czas.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz