Artykuł sponsorowany

Jak przygotować skuteczną kampanię mailingową?

Jak przygotować skuteczną kampanię mailingową?

Kampania mailingowa może znacznie zwiększyć ruch na Twojej stronie i w efekcie przyczynić się do wzrostu sprzedaży. Aby była skuteczna, musi przede wszystkim dotrzeć do klienta.  Jak to osiągnąć, jeśli wszyscy zasypywani są dziesiątkami maili, na które w większości przestali zwracać uwagę? Jak skomponować wiadomość, którą filtry poczty nie zaklasyfikują jako spam? Tym problemom musi sprostać dobrze zaplanowana kampania mailingowa.

Skuteczna kampania mailingowa – czyli jaka?

Najważniejszym zadaniem kampanii marketingowych jest zapoznanie potencjalnego klienta z ofertą i przekonanie go, żeby kupił Twój produkt lub skorzystał z Twojej usługi, zamiast korzystać z produktów i usług konkurencji. Do wyboru masz obecnie wiele form reklamy, jednak – co pokazują badania – najskuteczniejszą formą jest działalność w social mediach, a zaraz po nich i w połączeniu z nimi, kampania mailingowa. Na czym ona polega?

Jak wyjaśnił nam ekspert kampanii mailingowej Target Media:  kampania mailingowa polega na masowym rozsyłaniu wiadomości e-mail na skrzynki pocztowe potencjalnych klientów. Najskuteczniejszą formą mailingu są newslettery. Ze względu na to, że klienci sami wyrażają chęć na to, aby otrzymywać informacje o nowościach ofertowych lub innych treści nadawanych przez Twoją markę, najpewniej tę wiadomość odczytają.

Dowiedzieliśmy się również, że mailing to nie tylko newsletter, ale również masowa wysyłka treści reklamowych na adresy mailowe z posiadanej bazy danych. Takie działania są trudniejsze, ale pozwalają osiągać bardzo dobre wyniki sprzedażowe.

Jak przygotować kampanię mailingową?

Przygotowanie kampanii mailingowej rozpocznij od zbudowania solidnej bazy maili. Najlepiej, aby była ona sprecyzowana pod kątem grupy docelowej. Jeśli kierujesz swoją ofertę do klientów indywidualnych, celuj w budowanie bazy maili konsumenckich, jeśli do biznesowych, buduj bazę maili firmowych.

Jeśli na tym etapie samodzielne przygotowanie kampanii mailingowej wydaje Ci się trudne, powierz je agencji reklamowej, a sam doglądaj tylko efektów. Jeśli nie, to czytaj dalej, bo dobrze skonstruowana baza adresów mailowych to nie wszystko.

Krytyczne w kampanii mailingowej jest dostarczenie potencjalnemu klientowi wiadomości, którą on zechce przeczytać. Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Kluczowy będzie na tym etapie tytuł wiadomości, który przykuje uwagę i zachęci odbiorcę do otworzenia maila, a nie automatycznego wyrzucenia go do kosza.

Treść maila musi wzbudzić ciekawość i pozytywne wrażenia. Najlepiej działa połączenie obrazu i tekstu. Badania pokazują, że najprzyjemniejsza ludzkiemu oku jest twarz innego człowieka oraz logotypy i symbole.

Istotne w kampanii mailingowej jest zachęcenie klienta do akcji, najczęściej kliknięcia linku, który skieruje go bezpośrednio na stronę internetową firmy lub do landing page oferty.

Nawet najlepiej przygotowana kampania mailingowa, przewidująca wysyłkę masowej ilości maili nie zadziała, jeśli skrzynka pocztowa wrzuci je do folderu spam. Na szczęście profesjonalne i skuteczne agencje reklamowe wiedzą, jak temu zapobiec.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz