Artykuł sponsorowany

Jak powinna wyglądać wizytówka firmowa.

Jak powinna wyglądać wizytówka firmowa.

Posiadanie wizytówki firmowej nie jest wymogiem, a zwyczajem. Od pokoleń świat biznesu posługuje się wizytówkami i jeśli chcemy być jego częścią, pozostaje nam się dostosować. Jak jednak zrobić to dobrze? Mały kartonik wizytówki to dużo decyzji i niewiele wskazówek. Jaki wizytówka powinna mieć rozmiar?  Który wybrać papier? Która czcionka będzie najlepsza? Jakie informacje powinniśmy umieścić na wizytówce, a których sobie oszczędzić?

Zastanawiając się nad tym, jak powinna wyglądać nasza wizytówka firmowa, warto pomyśleć o jej odbiorcy. Będzie to łatwiejsze, jeśli odpowiemy sobie na trzy pytania:

  1. W jakich sytuacjach chcemy wizytówki używać?
  2. Komu damy wizytówkę firmową?
  3. Do czego wizytówka posłuży obdarowanemu?

Znając odpowiedzi, łatwiej będzie nam określić, jak wizytówka powinna się prezentować i do jakich działań skłaniać. W zależności o tego, gdzie i komu ją wręczamy, może być wydrukowana na niestandardowej powierzchni, którą trudno zniszczyć lub eleganckim, delikatnym papierze. Może być bardziej informacyjna lub bardziej reklamowa, dawać wskazówki kontaktowe lub ofertowe. Uwaga odbiorcy może być skupiona na firmie lub na właścicielu wizytówki. Wiedząc gdzie i kiedy będziemy jej używać,  łatwiej będzie nam zdecydować nawet o rozmiarze, jaki powinna mieć.

Jakie informacje powinna zawierać wizytówka?

Wizytówki firmowe teoretycznie mogą uwzględniać mnóstwo informacji: nazwę firmy, jej logo, adres tradycyjny, adres internetowy, adres poczty elektronicznej, numery telefonów kontaktowych, numery faksu, numer NIP, a nawet numer konta bankowego. W praktyce najważniejsze są: cel i umiar. Notariuszowi wystarczy wizytówka z imieniem i nazwiskiem oraz numerem telefonu. Klient firmy budowlanej chętnie pozna nazwę firmy, adres strony www oraz numer telefonu. W każdej branży podawanie adresu poczty elektronicznej sprawdzanej raz na dwa tygodnie może zniechęcić odbiorcę.

Jakie powinny być wymiary wizytówki firmowej?

Wizytówka firmowa powinna być możliwa do umieszczenia w każdym portfelu i wizytowniku. Problem w tym, że standard bywa różny i wszystko zależy od tego, skąd pochodzi obdarowywany. W Polsce obowiązującymi wymiarami wizytówki jest 90x50mm. Podobnie jest w całej Europie Środkowej i Wschodniej. Zachodnia Europa używa wizytówek o wymiarach 85x55mm, Północna Europa 90x55mm, a Ameryka Północna jeszcze inaczej: 89x51mm. Powinniśmy wybrać taki rozmiar wizytówki, który będzie najwygodniejszy dla naszych kontrahentów. 

Jak zaprojektować wizytówkę?

Żeby wizytówka sprawdzała się pod względem informacyjnym, powinna być charakterystyczna, ale nie dziwna. Jeśli ma pełnić funkcje oferty reklamowej, musi pozostać wizytówką z czytelnymi danymi kontaktowymi. Nie może być też bezpośrednią kopią konkurencji, ponieważ zostaniemy przegapieni w całym pliku podobnych do siebie wizytówek. Dlatego już na etapie projektu warto skorzystać z usług uznanej firmy poligraficznej, takiej jak Zakłady Graficzne im. Józefa Czyżewskiego, która oferuje komplet usług od projektu po druk. Umiejętności doświadczonego grafika są nieodzowne, abyśmy otrzymali dobrze zaprojektowaną i wydrukowaną wizytówkę firmową

Zaprojektowanie wizytówki to jedno z bardziej wymagających zadań graficznych. Powierzchnia, którą dysponujemy, jest niewielka, a jej znaczenie wizualne ogromne. Prawidłowe zaprojektowanie wizytówki, to poszukiwanie złotego środka pomiędzy fakturą papieru, rodzajami czcionek, ich wielkości, szerokości oraz założeń komunikacji wizualnej firmy. Nawet jeśli mamy jej konkretną wizję, warto skonsultować ją z profesjonalistą.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz