Artykuł sponsorowany

Gadżety reklamowe – dlaczego warto w nie zainwestować?

Gadżety reklamowe – dlaczego warto w nie zainwestować?

Każdy drobny prezent pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie. Wiedzą o tym również przedsiębiorcy, którzy inwestują w profesjonalne gadżety reklamowe będące upominkiem dla potencjalnych lub obecnych klientów firmy. Jakie korzyści przynosi fakt otrzymania gadżetu reklamowego? Sprawdźmy.

Gadżety reklamowe jako dodatek do codziennej współpracy

Wręczanie gadżetów reklamowych jest wbrew pozorom dosyć czasochłonną czynnością – przedsiębiorcy muszą stworzyć listę osób, do których chcą skierować prezent, który uprzednio powinien zostać dokładnie przemyślany i dopasowany do klienta, a także znaleźć dostawcę. Wykonanie tych czynności może jednak przynieść długofalowe skutki, oczywiście na korzyść obdarowującego.

Należy jednak pamiętać, że gadżety reklamowe lub inne upominki powinny być tylko dodatkiem – uzupełnieniem codziennej i odpowiedzialnej współpracy kontrahentów. Nie naprawią one wcześniejszych wpadek – nieuprzejmości, nieterminowości lub braków w dostawie.

Budowanie długotrwałej relacji

Bardzo ważny jest fakt, że na bazie oferowania drobnego upominku w postaci gadżetu reklamowego można zbudować długotrwałe relacje z partnerami biznesowymi. Stanowi on pretekst do nawiązania bliższej znajomości, a ich przekazanie pokazuje, że obdarowana osoba jest dla nas ważna, zupełnie jak w życiu prywatnym. Prezenty mają dużą moc – potrafią skutecznie przypomnieć odbiorcy o istnieniu firmy oraz wadze relacji, którą można zacieśnić i przenieść na wyższy poziom, dzięki czemu stwarzamy lojalność i budujemy długotrwałe zaufanie.

Reguła wzajemności

Gadżety reklamowe są skutecznym sposobem promocji, budowania wzajemnych relacji oraz wizerunku firmy. Przypomnij sobie jakiś upominek otrzymany np. podczas konferencji lub targów. Jeżeli było to coś wyjątkowego, na pewno pamiętasz firmę, która przyczyniła się do tego, że trzymasz go w domu, tym bardziej jeżeli jest to praktyczny produkt. Takie upominki wpływają na emocje i wywołują wiele reakcji psychologicznych. Sprawdza się to również w programach lojalnościowych, gdy klient musi zaangażować się, by zebrać np. odpowiednią ilość punktów, aby wymienić ją na wyczekiwaną nagrodę. Reguła wzajemności sprawia, że pamiętamy o firmie i będziemy bardziej otwarci na propozycje z jej strony.

Biznes to relacje wypełnione regułą wzajemności. Małe gesty, takie jak podarowanie gadżetu reklamowego, przyczyniają się do tego, że klient lub partner biznesowy czują się docenieni, potraktowani z szacunkiem i wiedzą, że ich wkład w transakcję został zauważony, a czasem wybaczy drobne niedociągnięcia – podkreśla właścicielka drukarni Dan-Pol z Wrocławia, której oferta obejmuje gadżety reklamowe oraz usługi ich znakowania.
Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz