Artykuł sponsorowany

Firmowa strona internetowa a wizerunek firmy

Firmowa strona internetowa a wizerunek firmy

Internet to potężne narzędzie, bez którego nie sposób wyobrazić sobie funkcjonowania we współczesnym świecie. Jednym z podstawowych elementów, umożliwiających naszą obecność w wirtualnej sieci, są profesjonalnie wykonane strony internetowe. Nie da się ukryć, że zarówno w przypadku małych firm, jaki wielkich przedsiębiorstw stanowią one medium niezbędne w kontaktach z klientem, a także we wszelkich działaniach kreujących wizerunek.

E-wizerunek

Podstawową formą przedstawiania i promowania swojej działalności w internecie stanowi profesjonalna strona WWW. Można pokusić się o stwierdzenie, że jest ona wirtualną siedzibą naszej firmy, dlatego też, tak jak powinno mieć to miejsce w rzeczywistości, należy zadbać aby reprezentowała nas w odpowiedni sposób. Stanowi ona również pierwszy, najlepiej widoczny kanał komunikacyjny dostępny dla użytkowników, którzy poszukują
w sieci informacji na temat danego podmiotu oraz oferowanych przez niego usług lub produktów. Ponadto dzięki niej możemy jeszcze lepiej wyrażać swoją tożsamość oraz nieustannie kształtować wizerunek marki. Nie należy przy tym zapominać, że technologie oraz trendy, a także sposoby na przedstawianie treści stale się zmieniają. Zatem to, co było dwa czy trzy lata temu modne i funkcjonalne, dziś może być kolejnym szablonowym
i utartym przez te lata projektem, a co za tym idzie warto zadbać, aby nasza strona www była aktualizowana oraz przystosowana do nowoczesnych rozwiązań. Dlatego też powinna być była wykonana przez specjalistów, na przykład z firmy Flexbuild Technology Web Design Krystian Kaźmierczak.

Dobry projekt to klucz do sukcesu

Tworzenie firmowej strony internetowej to zazwyczaj skomplikowany proces. Niemniej jednak jednym z pierwszych elementów, który będzie również determinował pozostałe nasze kroki, jest określenie celu naszej witryny. Może ona na przykład:

  • wzmacniać wizerunek firmy oraz przedstawić ofertę,
  • sprzedać produkt lub usługę, np. strony marek, produktów, sklepy internetowe,
  • przekazać istotne dla firmy treści i wspierać sprzedaż.

Określenie celu jest priorytetem i absolutnym punktem wyjścia przy każdej rozmowie z programistą.

Aby jednak nasza wirtualna wizytówka odniosła sukces należy zwrócić również uwagę na kilka innych bardzo istotnych czynników:

  • określenie odbiorców oraz przekazanie informacji w odpowiedni sposób, dostosowany do tej grupy. Warto zadbać, aby zamieszczane treści były czytelne jasne, logiczne, spójne, a także niezbyt długie,
  • odpowiednia szata graficzna to podstawa - ważne by grafika, którą zastosujemy, była oryginalna i niepowtarzalna. Powinna być ona przygotowana pod kątem budowania wiarygodności oraz zaufania, a także być przejrzysta i za pomocą niewielkiej ilości tekstu oraz wymownych grafik informować odbiorcę, gdzie się znajduje,
  • intuicyjna nawigacja, która umożliwi poruszanie się po stronie w sposób łatwy
    i zrozumiały dla wszystkich użytkowników,
  • aktualizowanie i dbałość o zawartość - edytowanie treści, dodawanie nowych elementów, grupowanie czy archiwizowanie to niezwykle ważne czynności.

Warto pamiętać, że zaniedbania i traktowanie firmowej strony www „po macoszemu” to błąd - niekiedy kosztowny. Tak naprawdę od tego, czy poprzez swoje działania online dajemy odbiorcom coś unikatowego i wartościowego, zależy to, czy będą wobec nas lojalni i nie zamienią naszej firmy na konkurencję.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz